Naaien: high waisted donkerblauw rokje

Ik wilde al langer een standaard, effen high waisted rokje om te kunnen combineren met bloemerige blousjes. Toevallig had ik nog een restje stof liggen van de voering van de laptophoezen, een mooie, stevige, diep donkerblauwe stof. Dus ik ging aan de slag!

Ik ging nog een ritsje halen bij Veritas, zocht naar donkerblauw garen in mijn moeders naaikoffer en zette mijn naaimachine klaar. Op een mum van tijd rolde dit leuke rokje van de band!

De kleur op bovenstaande foto komt jammer genoeg niet overeen met de realiteit, maar ik wilde gewoon maar de zak laten zien die ik in de naad heb ingeplaatst. Handig om toch een gsm of wat kleingeld te kunnen meenemen! Rokken met een zak zijn toch zo handig!

Ik ben helemaal fan van de kleur! Gemakkelijk te combineren en het is zo’n mooi, vol en diep blauw. Ook de vorm is handig. Het is geen halvecirkelrok, waardoor de rok amper omhoog waait bij het fietsen. En omdat het geen echte katoen is, blijft de stof ook niet plakken aan een panty! Geen onderrok nodig dus!

Ja, dit is wel mijn lievelingsrokje tot nu toe denk ik!

7 thoughts on “Naaien: high waisted donkerblauw rokje

Geef een reactie

