Shoplog: stof

Jep, ik heb alwéér stof gekocht. Ondertussen liggen de lappen zich op te stapelen in mijn kast, want ik heb maar geen tijd om er te beginnen met strijken en naaien. Ik wilde eigenlijk een probeerstofje hebben om een patroontje uit te proberen. Ik wilde er dus niet te veel geld aan uitgeven. Dus ik ging naar een goedkoop Oosters ogend stofwinkeltje waar je voor 2,5€/m al heel wat keuze had.

En na een hele tijd allerlei stofjes betasten en bekijken, vond ik dit roze schatje. Normaal ben ik écht geen fan van roze, maar voor dit zalmroze maak ik graag een uitzondering. Door de gaatjes in het patroon is het toch niet zomaar effen roze, het ziet er zelfs best ingenieus uit, vind ik. Haha!

Door de gaatjes had ik natuurlijk voering nodig om erronder te steken. Witte voering had mijn voorkeur en die was ook maar 2,5€/m. Wat een saaie foto van die voering sech..

Ik had meteen een idee in mijn hoofd voor een nieuw patroon zelf te maken. Dus ik nam maar wat meer stof, dan heb ik wat respijt als het ergens misloopt. Van beide nam ik 2 meter naar huis, maar waarschijnlijk heb ik helemaal niet zoveel nodig. Maar ach, het kost toch bijna niets!

Zo gaat het dus worden. Het witte stofje onder het roze en dan komt de kleur piepen doorheen de gaatjes. Ik vind het wel mooi zo!

Dit is wat ik in mijn hoofd heb. Een simpel jurkje. Het bovenstukje teken ik af van een topje en dan netjes er een halvecirkelrok onder zetten. Niet letten op de onderste rand van het kleed, daar gaat niets speciaals mee gebeuren, maar ik teken jurkjes altijd zo. 🙂

Nu nog een rits en vééééél tijd om te beginnen naaien…

2 thoughts on “Shoplog: stof

Geef een reactie

