Jurkje af!

Een tijdje geleden kocht ik twee goedkope lappen stof in een Oosters ogend winkeltje. Die shoplog kan je hier lezen. Oorspronkelijk was het idee om er een probeerseltje van te maken om een patroontje uit te proberen. Maar ik vond het stofje zo leuk dat ik er meteen een goed jurkje van gemaakt hebt.

Voor 2 euro per meter kocht ik een roos stofje met een gaatjespatroon erin. Ik kocht ook nog witte voering om de doorkijk door het stofje te verhinderen. De voering kostte me ook 2 euro per meter. Ik haalde nog een rits en naaigaren bij de Veritas. In totaal was ik dus amper geld kwijt voor dit schattig jurkje.

Maar man, hier heb ik moeite mee gehad hoor! Die voering is zo enorm glad dat mijn kopspelden er spontaan uitvielen, mijn naaimachine gleed vanzelf van de stof af en de stof rekt ook anders dan de roze stof. Een hels karwei om te stikken dus.

Het modelletje zit dus ook niet helemaal goed in elkaar. Bovenaan trekt het nog wat aan de hals en dus moet ik nog een klein beetje vermaken als ik nog eens tijd heb.

Mijn vriend zijn eerst reactie was: ‘ een roze jurkje, dat vind ik niet mooi hoor’. Maar dan zag hij dit kleedje als het eenmaal af was, en nu is hij wel fan. Het past bij mijn stijl. Al helemaal als ik het combineer met een lange ketting en een riempje.

Het jurkje benadrukt mijn boezem amper tot niet, dus dat is jammer genoeg een minpuntje!

Maar al bij al ben ik blij met het resultaat! Het is een mooie toevoeging aan mijn ‘collectie’.

Geef een reactie

