TAG: run baby run

afvallenexperts.nl

Een tijdje geleden vulde ik de sporttag van Run That Es in, maar even later kwam Annemerel ook met een sporttag! En deze kan ik zeker niet aan mijn neus voorbij laten gaan, want het is een rag speciaal voor hardlopers! Lees je even mee?

– Wanneer ben je begonnen met hardlopen?
Wel ja, dat is ongeveer een jaar geleden, in maart 2013. Ervoor ging ik wel heel af en toe eens lopen, maar in maart besliste ik om het eens wat serieuzer te nemen en elke week te gaan hardlopen. Ik deed namelijk mee aan de #100daystillsummer omdat mijn lichaam écht wat sport kon gebruiken! Ik was toen net genezen van mijn eczeem en kon ein-de-lijk wat gaan sporten.

– Waarom ben je (in eerste instantie) gaan hardlopen?
Ik ben er dus mee begonnen om een lekker lijf te krijgen tegen de zomer. Natuurlijk is dat niet gelukt, daarvoor moest ik veel te veel kilo’s kwijt en cardio doet de vorm van je lichaam niet echt verbeteren, daar ben ik nu achter gekomen! En nu loop ik hard om mijn gedachten te kunnen verzetten en stress kwijt te geraken.

– Ben je altijd een hardloper geweest, of stond hardlopen voor jou gelijk aan steken in je zij?
Ik heb mijn hele leven wel af en toe eens gaan joggen, maar toen mijn eczeem echt erg werd, ging het gewoon niet meer. Het zweet prikte overal en mijn huid was gewoon te klein voor mijn lichaam. Ik kon amper een beweging maken zonder het overal te voelen trekken. Dus mijn conditie nam serieus af tijdens mijn eczeem-periode.

– Loop je het liefste alleen of samen?
Goh, in het bos loop ik het liefst samen. Ik heb altijd het idee dat ik achtervolgt wordt als ik in het bos ren. Maar ik ken maar weinig mensen die me bij kunnen houden met het rennen, dus loop ik altijd alleen. Maar wel mét muziek!

– Wat is je favoriete hardloopschoen?
Nike Structure 17! En dat worden beslist mijn volgende schoenen! Momenteel heb ik de saucony hurricane, maar die vind ik niet zo mooi en ik krijg er vaak blaren van als ik lange afstanden ermee loop, zoals de 10miles.

– Waar loop je normaal gesproken?
Langs de Turnhoutse vaart of langs het Anti-tankkanaal. Daar heb je mooie uitzichten, een aangenaam pad en geen auto’s.

– Wat is het gaafste rondje dat je ooit gelopen hebt (afgezien van wedstrijden)?
Moeilijke vraag! Ik denk dat het dan de 7km aan de Spaanse kust was. Op de dijk, lekker vroeg omdat het anders té warm werd. Je zag de zon opkomen, je hoorde de golven aanspoelen op het zand en er waren alleen maar vroege vogels te bekennen en dat waren dan nog vaak lopers ook. Het gaf me het ultieme vakantiegevoel!

– Wat is het grootste drama dat je onderweg hebt meegemaakt?
Eigenlijk heb ik nog niet echt een drama meegemaakt. Ik heb eens mijn voet omgeslagen tijdens het joggen, maar toen was ik op nog geen 200m van mijn huis, dus kon ik naar huis hinken. Ik heb toen wel een week lang mank gelopen.

– Heb je al wel eens een wedstrijd gelopen? Wat was je eerste wedstrijd?
Ja, ik heb al een paar wedstrijden op mijn palmares staan! Een wedstrijd geeft je net dat ietsje meer adrenaline dan enkel trainen hé.
Mijn eerste wedstrijd was de 5 km ladiesrun van de 10 miles. Ik had een barslechte tijd, maar het was zowat de eerste keer dat ik de 5km in één keer rende.

– Als je al een wedstrijd hebt hardgelopen, wat is de mooiste wedstrijd die je ooit gelopen hebt?
Dan ga ik voor de 10 miles! Zoveel volk, zoveel sfeer, een gratis T-shirt en medaille. En dit is gewoon de grootste uitdaging geweest tot nu toe. Als je me een jaar geleden had gezegd dat ik de 10 miles ging uitlopen met succes, dan had ik je gek verklaard!

– Doe je naast hardlopen ook nog andere sporten om je hardlooptraining te ondersteunen?
Ik moet heel vaak fietsen, elke dag 28km naar school. En verder probeer ik regelmatig wat blogilates filmpjes te doen. En 1x per week ga ik met mijn moeder naar de fitness, maar aangezien ik me aanpas aan haar niveau, is dat niet zo zwaar meer voor me.

– Wie of wat is jouw grootste inspiratie op hardloopgebied?
Ik kijk niet bepaald naar één persoon op. Al lees ik graag Annemerels blog. Maar verder inspireren alle mensen die best snel lopen of een (halve) marathon kunnen lopen me wel!

– Wat is jouw top 5 powersongs?
Imagine Dragons- bleeding out
Bastille – Things we lost in the fire
Bastille – We own the night
Pharell – Happy
Maroon 5 -Lucky strike

– Wat is de langste afstand die je ooit gelopen hebt?
De 10 miles, hoewel ik zo heb moeten zigzaggen dat ik wel aan 17km kom, volgens mij.

– Wat is jouw grootste doel op hardloopgebied?

Ooit wil ik eens een halvemarathon lopen. Maar daar stopt het ook voor mij. Als ik mijn lichaam verder ga pushen, ga ik alleen maar blessures en frustraties krijgen, denk ik. En de 10 km zou ik graag onder de 50minuten lopen. En aangezien ik 20 juni weer een wedstrijd heb van 10km, zullen we het dan eens proberen hé!

Zo, ik vond het heel leuk om hem in te vullen! Van Annemerel mocht iedereen hem overnemen en je mag het haar laten weten als je hem ingevuld hebt. 🙂

Geef een reactie

