Naaien: pennenzak!

Omdat het blokperiode is, moet ik me houden op heel kleine naaiprojectjes. Anders zou ik gewoon niet meer aan studeren komen! En het was duidelijk dat mijn oude pennenzak aan vervanging toe was… Er hing zelfs chocolade op..

Eigenlijk kon ik die oude wel gewoon wassen, en dan zou die wel terug bruikbaar geweest zijn, maar het is gewoon zoveel leuker om een nieuwe pennezak te maken! En het is ook tof om eens wat uit te proberen!

Mijn vorige pennenzak was een gewoon vierkante lap, die bestond uit een voering en een uiltjes-stofje. De voering was blind aan de buitenste stof genaaid, en dan was er een rits in gezet. Mijn eerste pennenzak en ik was er trots op! Dat kon je hier lezen.

Maar nu was ik wel klaar om er iets ingewikkelders van te maken. Dus begon ik met een grote rol! Maar door een foutje werd het een kleine rol met een overslag. En eigenlijk is dat niet zo erg, want ik neem altijd veel te veel gerief mee naar school. Tijd om eens kritisch te keuren op mijn schrijfgerief en een deel ervan thuis te laten vanaf nu!

Dit stofje is zo lieflijk! Ik kocht het een hele tijd terug om er zakjes van te maken en ik ben er nog altijd verliefd op. En nu is het eerste (pennen-)zakje dus een feit!

Ik heb er trouwens al leuke complimentjes over gekregen! Mijn vriend dacht namelijk dat ik het in de winkel gekocht moest hebben, want het is zo goed gemaakt! En toen zweefde ik op wolkjes natuurlijk! 😉

Ik ben er heel blij mee! Maar wat vind jij ervan?

Geef een reactie

