Oud klokje

Een tijdje geleden kocht ik een meter ketting om mijn oude zakhorloge als retro accesoire rond mijn hals te kunnen dragen. En dit is het resultaat! Is het niet mooi? Ik ben er zeker van dat ik deze ketting vaak ga dragen! Ik zit er de hele dag stiekem naar te kijken, haha!

Een hele tijd geleden kreeg ik van mijn oma een oude zakhorloge. Ze had ze gevonden in haar kast en ze vond het wel iets typisch voor mij. Ik was vereerd en heb het de hele tijd goed bewaard. Het klokje is wel redelijk oud, maar nog niet zo oud dat het opgewonden moet worden. Het loopt al op een batterijtje. En het batterijtje staat stil, dus ik moet eerst nog eens langs de juwelier..

Dit is de voorkant. Een jager met 2 jachthonden in een bos. Mooi in brons/goudachtig kleurtje. Bovenaan zit er een knopje en zo kan je het openklappen en naar het uurwerk kijken. Het klokje is van Quartz en heeft een mooi antieke wijzerplaat.

Dit is de achterkant. Ik weet niet zo goed wat het voorstelt. Ik zie er bloemen in en misschien zonnestralen? Maar alleszins vind ik het wel mooi. Stiekem mooier dan de voorkant, haha.

Dus ik nam de meter ketting en nam er 80cm van. Die maakte ik vast rond de klok zonder sluiting. Dat is ook niet nodig met een ketting van 80cm! En de overschot kan ik nog gebruiken voor een armbandje.

 

Nou, ik ben er alvast héél blij mee!

 

Geef een reactie

