Examenstress

fashjulista.blogspot.com

Als je maar een paar examens hebt, maar wel heel grote, zoals ik, dan zit je dagen aan één stuk aan hetzelfde vak te studeren. Na een tijdje komt dat vak er echt langs je oren uit, figuurlijk dan! En dit zijn de fenomenen die we dan zien bij de gemiddelde student.

1. Bah, elke dag opnieuw hetzelfde studeren

2. Ik heb een uurtje geleerd, tijd voor pauze! Die overigens plots óók een uur duurt… Oeps!

3. Bleh, een nieuw hoofdstuk. Is het nog geen tijd voor pauze? Oh wacht, ik heb net pauze gehad…

4. Oh, kijk, een vlieg! Die moet nou toch echt wel eerst effie dood voor ik verder kan leren…

5. 10minuten later. “Eindelijk is ie dood! Victory!”

6. Verdorie, wat was dat een saai stuk…

7. Oh, met het examen kan ik die jurk aandoen en die schoenen! Oh en die halsketting! *gaat even haar geplande outfit aandoen om te proberen*

8. Een uur later heeft ze de perfecte outfit gevonden..

9. Gbmrrrrll. Jep, mijn maag heeft een pauze nodig. Tijd om wat snoep te gaan halen.

10. Een half uur later zijn we pas weer aan het studeren, want er was in de woonkamer hét perfecte dansliedje te horen op de radio.

11. “Is het al etenstijd?”

12. Even facebook checken hoor…

13. Als pauze even je favoriete serie kijken. Dat is dan wel meteen een pauze van 40 of 50minuten.. Niet tegen Mammie zeggen hoor.

14. Het is bijna zomer! Tijd voor een leuk kleurtje op mijn nagels! En dan stoot je dat flesje om op je schoolboeken…

15. “Kindje, doe jij de afwas?” ” Nee, papa, ik moet nu meteen hard gaan studeren boven hoor!”

16. Even een muziekje opzetten.. 15minuten later: “Wat is dit toch een geweldig nummer!”

17. Staat er nog wat nieuws op facebook? Of op Tumblr? Of op Twitter? Of op Pinterest? Of op Instagram?

18. Waarom is pacman zo leuk?

19. Buiten aan het studeren: woesj. En je bladeren zijn gaan vliegen.

20. “Hé, kom je niet mee shoppen?” “Oh ja, wat leuk! Oh wacht.. ik moet studeren…”

 

En ondertussen gaat er nog vanalles door je hoofd. Maar echt letterlijk VANALLES. Compleet nutteloze dingen die je 2 seconden later gewoon niet meer herinnert. Lorelai kan dat zo perfect uitleggen… “It’s a big bag of weird in there!”

 

Jep, Studeren is tof hoor..

Geef een reactie

