Jurkje af! Butterick 5601

Na de examens jeukten mijn vingers als bezeten. Ik moest en ik zou weer aan het naaien slaan! En ik begon met de Butterick 5601. Als je zo de stukken ziet liggen, lijkt het heel ingewikkeld! Maar dat viel gelukkig heel goed mee. Kijken jullie mee naar het eindresultaat?

 

Mooi hé? Ik ben er in elk geval verliefd op! De juiste lengte onderaan, bovenaan niet te bloot en geen diep decolté. De kleur van de stof is een beetje gek. De krullen zijn wat beige-bruin en de achtergrond is eigenlijk diep blauw. Het lijkt wel zwart, maar dat is wat misleidend!

De fotograaf (mijn vriend) deed wel een beetje gek, dus moest ik ook wel wat gek doen!

Het stofje was het einde van de rol en daarom kreeg ik 1,5meter voor maar 2 euro! Het patroon was een uitverkoopje van een naaiwinkel voor slechts 2 euro! De rits kostte me nog 2,50 en was nog het duurst van allemaal dus.

De kat wilde natuurlijk persé mee op de foto. De sloeber!

Mijn vriend vindt trouwens dat het jurkje heel goed bij me past. Van model, maar ook van kleur omdat ik net een tikkeltje bruiner ben omdat we onze paasvakantie in Turkije doorbrachten.

Achteraan had ik 2 keuzes: een open driehoek of een open rug met gedraaide lintjes. De lintjes leken me irritant, dus ging ik voor de open rug. Wel bijzonder vind ik! Vooraan onderscheid de jurk zich niet echt van een andere jurk, maar achteraan is ie toch wel wat speciaal.

Ik ben heel tevreden van mezelf moet ik zeggen! Hoewel ik vol passie zat om ein-de-lijk weer wat te naaien, heb ik het toch heel geduldig aangepakt en heb ik het heel netjes afgewerkt naar mijn gevoel.

Verder heb ik nog zakken toegevoegd aan het patroon, omdat dat gewoon zo verdomd handig is! Die gsm in je beha is ook echt niet alles hoor.

Ik kan dus al een eerste ding van mijn bucket-naailist afstrepen, woehoe! Die naailist vind je hier.

En de kat, die keurde ook alles goed.

4 thoughts on “Jurkje af! Butterick 5601

Geef een reactie

