4 jaar samen

betterafter50.com

Jep, het is ondertussen alweer 4 jaar geleden dat mijn vriend en ik ervoor kozen om er samen voor te gaan. En ik zou nog steeds dezelfde keuze maken als 4 jaar geleden. Gemakkelijk was het niet echt, maar het was wel een heel logische keuze voor mij.

We hadden wel wat woelige tijden samen meegemaakt, want we waren immers al 2 jaar erg goede vrienden van elkaar. Zeg maar beste vrienden. We vertelden elkaar alles, zelfs over de liefdesproblemen die we meemaakten en troosten elkaar telkens bij een tegenslag. En ik ken hem al sinds mijn 11de, dus nu al 12 jaar geleden heb ik hem voor het eerst ontmoet op de jeugdbeweging.

Maar op een gegeven moment waren er meer dan vriendschappelijke gevoelens in het spel. Steeds meer begon het te kriebelen in mijn buik als hij me nog eens een knuffel gaf, zoals we wel vaker en al langer deden. En op een gegeven moment schreef ik hem een lange brief met daarin mijn gevoelens uitgelegd. Daarna nodigde hij me uit om er bij hem thuis eens over te praten, en toen wist ik niet goed wat ik moest verwachten. Het bleek dat de gevoelens voor zijn ex nog niet verdwenen waren, want ze waren nog niet zo lang geleden uit elkaar gegaan. Hij voelde wel ‘iets’ voor mij, maar de pijn was nog te vers. Dus ik besloot te wachten en een maand later ze hij dat hij was gaan beseffen dat hij me niet kwijt wilde en dat hij er gewoon voor wilde gaan, ook al was de wonde van zijn ex nog niet helemaal genezen. Dat waren toen zowat de mooiste woorden die ik maar kon horen: ” Ik moet mijn hart volgen”.

Later vertelde hij natuurlijk hoe lang hij thuis wel niet had zitten oefenen voor de spiegel om die woorden tegen mij te zeggen, haha! Ik weet dat ik veel aan hem te danken heb. Hij is mijn rots in de branding en ik weet dat hij er altijd voor mij zal zijn. Wij vullen elkaar dan ook zo mooi aan.

En ik ben er zeker van dat we nog een veelvoud van deze 4 mooie jaren samen gaan beleven!

Geef een reactie

