Brechtse Stratenloop

Afgelopen vrijdag, 20juni. De examens waren ein-de-lijk ten einde! 6 weken vol afzien en studeren, en dat moest afgesloten worden met een leuke loopwedstrijd op de avond van mijn laatste examen. De Brechtse stratenloop is een loop die elk jaar in mijn agenda terug verschijnt.

Deze loop is de jaarlijkse afspraak met het gezin van mijn vriend. Ze lopen allemaal recreatief en doen enkel deze éne wedstrijd mee per jaar. Waarom net deze wedstrijd? Omdat zij in Brecht wonen, omdat je een gratis shirt krijgt, het is een leuke loop en je kent natuurlijk veel mensen die meelopen/toeschouwer zijn!

Mijn schoonfamilie koos ervoor om de 5 km te rennen en ik liep de 10km. Zij moesten als eerste lopen en ze liepen ieder een mooie tijd rond de 30minuten. Ik ben niet iets competitiever ingesteld en wilde de 10km in minder dan 55 minuten lopen. En weet je wat, het is me nog gelukt ook!

Het waren voor mij 2 rondjes van 10km. De eerste ronde ging goed en ik liep een aardig tempo. Ik had zelfs geen steken bij het begin, wat ik wel vaker heb. Na 4 km begon het ietsje trager te gaan, dus ik zocht een vrouw met een iets sneller tempo en klampte me vast aan haar. De eerste ronde legde ik af op 26minuten en een paar seconden. Dit vond ik zo’n verrassing voor mezelf dat ik er spontaan een hele hoop moed van kreeg!

Van mezelf weet ik dat de 4de tot de 6de kilometer altijd net ietsje trager gaan. Erna krijg ik een tweede adem denk ik. Ronde kilometer nr 7 merkte ik ook dat het lopen weer wat vlotter ging. Dus ik koos weer een loper voor mij uit die een stukje sneller liep en probeerde deze bij te houden en op het einde kon ik hem zelfs inhalen! De laatste 500meter was een rechte lijn en ik zag toen al dat de teller op 52 minuten stond. Dat gaf écht een kick! De laatste 500meter heb ik dan ook nog even alles gegeven wat ik had en trok ik nog een spurtje. Dat gaf me het mooie eindresultaat van 53minuten en 25seconden. Wat ben ik trots op mezelf!

Onderweg werd ik natuurlijk luid aangemoedigd door mijn schoonfamilie en dat deed echt veel deugd. Je kon het aflezen van hun gezichten hoe trots zij ook wel waren! Vriendlief was net even ervoor vertrokken op stage en kon er dus niet bij zijn om te juichen voor me.

Ja, dit is toch weer een mooie eindtijd die ik op mijn palmares kan schrijven. Deze borstnummer gaat ook lekker op mijn wall of fame plakken en het paarse shirt van sportstof is een mooie aanvulling voor mijn sportkleding!

Geef een reactie

