Binnen: Sewaholic patronen

Alweer een tijdje geleden kreeg ik deze patronen binnen, maar ik heb ze een even uitgeleend aan een vriendin. Deze mooie modelletjes stonden al langere tijd hoog op mijn verlanglijst! Dus ik ben heel blij met deze aanwinsten. De Sewaholic Cambie dress en de Sewaholic Alma!

De cambie dress had ik al vaak zien passeren op allerlei blogs. Wat een simpel, maar mooi model! Ik denk ook dat ze mooi bij mijn lichaamsvorm gaat staan. Ik ga zeker model B – met de bredere rok- eens maken, maar ik ga beginnen met model A denk ik.  Ik popel al om eraan te beginnen!

Een mooie blouse met korte, halflange mouwen of lange mouwen. Je kan ook kiezen tussen een kleine V-hals of een ronde hals. Met of zonder peter pan kraag. Lekker veel mogelijkheden dus en zo haal je het geld voor het patroon er nog wel uit!

Dit mooie patroontje was niet zo goedkoop voor de portemonnéé, maar ik voorspel dat ik meerdere jurkjes van dit model ga maken.. Als ik eens de tijd en de stof vind, althans! Voor 18 euro bestelde ik bij lokakid.blogspot.be wiens webshop binnenkort online gaat.

De Sewaholic Alma was te koop voor 15 euro. Dit patroon ga ik gebruiken als basis om mijn Peter pan jurkje te naaien. Ik ben namelijk al bezig met een proefblouse! Daarover kan je binnenkort wel meer lezen!

Deze schatjes berg ik zorgvuldig op in mijn patronendoos!

 

2 thoughts on “Binnen: Sewaholic patronen

  1. Wat een mooie patroontjes! Ik ben nog helemaal onbekend met mooie patronen via internet vinden, heb je nog wat tips voor mij van goede adresjes? Jaren 50 stijl vind ik erg leuk bijvoorbeeld.

    • Op onderstaande pagina vind je een reeks websites waar je patronen kan kopen.
      http://mondepot.be/pages/patronen
      De meeste patronen zijn wel eerder nieuw, maar ze gaan wel meer terug naar de stijl van ’50 en ’60 tegenwoordig, vind ik wel fijn!
      De website waar ik bestelde is pas over enkele weken actief, maar het adresje kan je alvast opslaan: http://www.babarum.be/
      Ook op etsy vind je veel echte oude patronen, maar betaal je vaak veel verzendkosten en is de verzender een particulier en misschien dus nie zo betrouwbaar. Maar daar heb ik nog nooit iets besteld..
      Veel succes!

Geef een reactie

