Stage in de apotheek

w-p-international.be

Jawel hoor. Vandaag is mijn eerste stagedag! Vanaf nu kan je me komende 6 maanden onafgebroken, elke dag terugvinden in de apotheek. Jep, full time, gratis en voor niets gaan werken om zelfstandig te leren zijn en pillen te leren draaien.

Ik ben ervan overtuigd dat ik veel ga leren. Ondanks dat ik al 4 volledige jaren op de schoolbanken doorbracht om te leren voor dit beroep, heb ik het idee dat ik nog niets wijzer ben geworden. Ik heb een héle hoop over pillen moeten studeren, waaronder enkele boeken van duizenden bladzijden, maar zulke dingen onthoud je maar tot de dag van je examen en daarna begin je elke dag meer ervan te vergeten. Het is dan ook zo onnoemelijk veel om elke bestaande pil te kennen qua gebruik, dosis, doelgroep, werking, nevenwerkingen, inname moment per dag en bij wie de pil niet te gebruiken is.

Hopelijk leert de leerschool van het leven me meer dan de universiteit, want ik heb het gevoel dat ik absoluut niets ben in de apotheek met de kennis die ik opdeed afgelopen 4 jaren. Waarschijnlijk leer ik een hoop meer door dingen mee te maken en ervaring op te doen.

En jammer genoeg moet ik dan ook maar melden dat er misschien niet zo veel tijd meer gaat zijn om te bloggen voor deze site. Er zullen dus waarschijnlijk niet meer elke dag posts verschijnen, eerder 3 per week. Het naaien, breien, haken en andere creatieve bezigheden zullen hopelijk niet op een té laag pitje gezet worden, maar dat kan ik niet voorspellen…

 

Geef een reactie

