Shoplog: stof

Het was weer zover.. ik stond voor een stoffenwinkel en ik kon me niet meer inhouden.. Ik moest een voorraadje opslaan, want komende weken moet ik stage gaan lopen en ga ik dagen meer vrijaf hebben om naar de winkel te lopen. Hopelijk vind ik nog de energie om te naaien ’s avonds na de stage.

Maar eerst… Tromgeroffel.. wat heb ik nu weer gekocht?!

Zijn ze niet mooi? Ze waren alleszins heel vriendelijk voor mijn portemonnéé, want ze komen uit de budgethoek! Exact wat ik in gedachten had en dat lag gewoon te wachten op me in de koopjeshoek. Wat ben ik een gelukzakje 😉

Allereerst wil ik het hebben over dit mooie beige stofje met blauwe grafische print. Voor 2 euro per meter lijkt dit me erg geschikt om een eerste cambi dress van te maken! Het is een soepel vallend katoentje en ik denk dat de print mooi bij het patroon gaat staan.

Deze oudroze stof is van iets grovere katoen, maar valt nog best soepel. Ook deze schoonheid lag geduldig te wachten in de koopjeshoek. Voor 2 euro per meter en ze was exact wat ik in gedachten had! Deze ga ik gebruiken voor de Colette Rooibos te maken, samen met zwarte details.

Dit stofje heb ik dan weer van de markt gehaald. Ale stofjes zijn er te koop voor 5 euro per meter en af en toe zitten er wel leuke printjes tussen. Net zoals deze! Ik kon het gewoon niet laten liggen…
De stof is geen katoen, eerder iets synthetisch, waardoor het lichtjes transparant is, maar ook heel soepel valt. Ik denk dat ik hier een blouse van ga naaien, maar dat ligt dus nog niet helemaal vast, haha.

Ik ben wederom erg tevreden met mijn aankopen! Normaal gezien heb ik nu wel genoeg stof voor een 20-tal projecten en kom ik dus komende weken zeker niet zonder stof te zitten!

Geef een reactie

