No buy July

money.msn.com

Afgelopen weken heb ik wel best veel geld uitgegeven. Misschien tijd om mijn portefeuille even wat ademruimte te gunnen.

Waar ik mijn geld zoal aan uitgaf? Voornamelijk stofjes, naaipatronen en hebbedingetjes van Hema en Action. Ik had dan ook best wel wat geld gekregen voor mijn verjaardag en dat mocht nou eenmaal uitgegeven worden! Er stonden namelijk al een aantal dingen al lang te wachten op mijn lijst! Maar nu heb ik wel een serieus stapeltje stof liggen en heel wat plannen op zak om een tijdje door te kunnen gaan!

Wat ik mezelf wel nog toesta om te kopen? Het is nu eenmaal vakantie en dan wil ik toch dingen kunnen doen met vrienden en familie, dus iets gaan drinken of een uitstap ga ik mezelf niet ontzeggen! Ritsen en knopen mag ik van mezelf ook gaan kopen, want anders kan ik mijn naaisels niet afmaken en dat gaat me alleen maar frusteren! Maar gelukkig heb ik nog een bon liggen van een winkel met naaigerei en moet ik dus niet meteen er geld aan uitgeven.

aliceinnappyland.com

Daarnaast heb ik ook net te horen gekregen dat ik niet meer moet komen werken bij mijn studentenjob. Niet fijn om zo ‘afgedankt’ te worden na 4 jaar trouwe dienst, maar ik had het wel wat zien aankomen. Maar het zorgt wel voor een serieuze afname aan inkomsten. Ik verdiende namelijk veel meer dan dat ik zakgeld krijg! Komende jaar wordt het dus een beetje letten op mijn uitgaven, tot ik een vaste job heb in het werkersleven over een dik jaar.

Gelukkig heb ik wel een hoop gespaard en moet ik nu niet als een gek gaan beknibbelen op elke uitgave en kan ik wel een beetje spaarcentjes uitgeven. Maar dat geld heb ik wel gespaard voor later, als start om een auto of een huis te kunnen kopen omdat alle kleine beetjes dan helpen! Dus ik ga er wel zuinig mee omspringen!

Ik denk dat ik de no buy challenge ook zal moeten uitbreiden naar augustus.. Maar dat gaat pijn doen om niets te mogen gaan kopen bij action/hema/kruidvat/zeeman/wibra/… En dus ook een tijdje geen shoplogs meer hier!

Geef een reactie

