Sewaholic alma

Een tijdje terug bestelde ik dit patroontje bij Lokakid, wiens webshop over een tijdje online gaat. Mijn bedoeling was om de peter pan versie te gebruiken als basis voor mijn bordeaux Peter pan jurkje dat op de planning staat.

Het ging er nu dus om om eens te testen of het patroon gebruikt kan worden voor mijn peter pan jurk. Ik gebruikte dus goedkope stofjes (Ditte Blauw en wit van 3 euro per meter van bij ikea).

Na het de eerste keer in elkaar te driegen zag ik het al: mijn buste hing veel te laag op het patroon. Mijn boezem zou ter hoogte van mijn taille moeten hangen volgens sewaholic. Dus hup, alles los gemaakt en de buste verhoogd. De taille moest ik verbreden omdat ik een vrij recht figuur heb en dus niet voldoe aan het zandlopersmodel. Daarnaast was het model eigen voor een losse blouse, maar ik wilde dat ze strak zat. En al helemaal als ik mijn jurk ermee ga maken, dan moet het zeker strak zitten! Dus nam ik de zijnaden meer in.

Ook zat de rits oorspronkelijk in de zijnaad en was de kraag achteraan de nek doorlopend, maar met mijn jurk wil ik de rits achteraan inzetten. Dus ik knipte de kraag in twee en ronde ze af. En ik had toch stof genoeg over van het wijde model om een strak model met rits te maken. Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben er tevreden mee!

De witte omslagmouwen staan ook niet in het patroon, maar die wilde ik ook graag in mijn peter pan jurk verwerken, dus probeerde ik ze nu al uit! Ik verstevigde ze met vlieseline en er zit een klein knipje in als leuk detail.

Er zijn een paar mensen die zeggen dat de blouse iets ziekenhuisachtigs heeft vanwege de kleuren. En door de kraag zien sommigen er een uniform in. Niet mijn beoogde effect, maar op zich blijf ik het een leuke (ziekenhuis-)blouse vinden!

Eigenlijk was het maar een ‘proefblouse’, maar ik vind ze mooi genoeg om ze toch nog te dragen in het dagdagelijkse leven. Ik weet niet of ze vaak uit de kast gaat komen, maar ik vind ze wel mooi. Hoewel andere mensen, zoals mijn vriend, die kraag maar iets vreemds vinden, haha!

Ik moet alleen zeggen dat ik voor de volgende keer moet onthouden dat ik wel een langere rits achteraan nodig heb dan opzij natuurlijk bij een strakke blouse. Nu is het een beetje moeizaam om ze aan te krijgen over mijn schouders. Want nu moet het dikste deel van mijn lichaam, mijn schouders dus, door de kleine opening die zich normaal rond mijn taille sluit. Al een geluk voor deze ene keer dat ik een brede taille heb!

De blouse staat eigenlijk best chique, vind ik toch.. Ik ben er blij mee! Een budget blouse in elk geval!

2 thoughts on “Sewaholic alma

  1. Ik vind het een erg mooie blouse!
    En dat idee dat het ziekenhuisachtig was, had ik ook wel een beetje maar niets mis mee natuurlijk! Je volgt (/volgde) ook een medische richting toch, hihi.
    Jammer dat het passen niet vlot gebeurt, maar dan weet je dat ook al voor de volgende! 🙂
    Leuk dat je je eigen kleding kan maken, ik geraak er volledig door geïnspireerd omdat ik het naaien al een tijdje heb gestaakt.
    xx

    • Wat fijn! En dank je!
      Eigen kleding maken is zo leuk. Het nadenken over wat je wilt en volledige keuze hebben, het proces om het te maken gecombineerd met iets unieks dragen!

Geef een reactie

