Sebastiaan de pinguïn

Alweer een nieuw lid voor mijn gehaakte familie. Ditmaal deze schattige pinguïn, die de naam Sebastiaan kreeg. Suikerbonen deelde ik nog net niet rond, maar ik wil jullie wel voorstellen!

Gebasseerd op een pinguïn van Madagascar, vertrok ik zonder patroon. Daardoor zie je de gelijkenis wel, maar is het niet helemaal hetzelfde geworden. Eigenlijk vind ik het niet zo erg, want dit maaksel is veel schattiger dan de pinguïn van Madagascar the Movie.

Hier en daar zijn er wel wat dingen die beter hadden gekund, maar perfectie bestaat nu eenmaal niet. De pootjes zijn echte pinguïnpootjes, maar ze staan niet helemaal goed onder het lichaam vind ik. Ik probeerde hem verder een soort van wenkbrauwen te geven voor een kwade look, maar dat is toch niet echt gelukt. Verder had ik hem ook graag kraaloogjes gegeven, maar op de een of andere manier lukte het me gewoon niet om ze erin te krijgen.

Er had ook net iets meer vulling in gemogen, want nu is hij zo zacht dat hij soms ‘ingedeukt’ wordt en daardoor ziet het gezichtje er wat scheef uit. Maar dat ‘dorky’ uitzicht vind ik nou net heel schattig. Ik beeld me nu een onhandige pinguïn in die een beetje stottert, haha. Iets te veel fantasie dus!

Jammer genoeg liet het weer geen fotoshoot buiten toe, dus moeten jullie het stellen met wat foto’s met weinig belichting.. Excuses hiervoor!

Zoals je kan zien komen de pootjes van de grond en staan ze niet mooi plat op de vloer..

Maar je ziet toch héél duidelijk dat het een pinguïn is, en dat vind ik al goed genoeg. Zeker omdat ik zonder patroon gewerkt heb. En mijn vriend vind de pinguïn stiekem heel mooi. Hij zegt dat ik maar eens aan een volledige dierentuin moet beginnen want een aap, giraf, konijn en een schaap heb ik al. Voornamelijk het schaap is zijn lievelingsdiertje, haha.

Geef een reactie

