Kabels breien!

Ik vond het al langer zo mooi: kabels in een sjaal. Maar het zag er altijd zo ingewikkeld en onhandig uit dat ik het maar uitstelde om een sjaal met kabels te breien. Maar toen kwam ik mooie dikke wol tegen bij de Zeeman voor maar €1,49. Ik nam 3 bollen mee en ik wist gewoon dat ik moest proberen!

Haha, het is dan wel zomer, maar het weer is momenteel zo slecht dat we wel een sjaal zouden kunnen gebruiken..

Een tijdje geleden schafte ik me al kabelnaalden aan. Eigenlijk waren dat een nr 3 en een nr 5, dus veel te dun voor mijn wol met dikte nr 8-9… Het was dus wat klungelen, maar hé, het is toch gelukt!

En eigenlijk was het toch echt wel simpeler dan ik had gedacht. In het begin was het wat zoeken, maar ik had het gelukkig al snel onder de knie!
Ik voegde rode plukjes wol toe zodat ik niet zou moeten tellen hoeveel steken ik rechts moet breien en hoeveel averechts. Ik brei namelijk graag voor de tv en dan verlies ik de tel gemakkelijk. En hiermee bewees ik dat dit toch wel een ideaal systeem is!

 

Uiteindelijk maakte ik er een cirkelsjaal van. Zo’n sjaals zijn superhandig omdat ze gewoon niet kunnen wegwaaien op de fiets. Op zich omvatten ze ook niet zoveel wol en kun je ze vaak onder een jas aandoen. Alleen kan je ze niet zo straks rond je hals aantrekken als je wilt..

Ik kocht dus 3 bollen, maar uiteindelijk had ik er maar 2 nodig voor de sjaal. Er is dus nog één bolletje op overschot. Misschien mooi om te combineren met rode wol? Want ik heb nog wel 2 of 3 bolletjes van ongeveer even dikke rode wol liggen…

 

Als breistokken gebruikte ik de bamboestokken met dikte nr 10 van de Action. Supercheap en lekker licht. Gemakkelijk om mee te nemen dus! En aangezien ze niet van metaal zijn, glijdt de wol er ook niet zo snel van af.

Dit wordt mijn lievelingssjaal voor deze winter, dat kan ik nu al voelen! Ik heb een zwak voor dikke wol en dat marineblauwe kleurtje is gemakkelijk te combineren.. Ja, ik ben weer tevreden en dat voor maar 3 euro!

Geef een reactie

