Levenslust

Sinds enkele weken heb ik het gevoel van intens gelukkig te zijn. Mijn leven is best ingrijpend veranderd sinds mijn oude manier van student zijn er nu wat op zit. Nu ik begonnen ben met stage (en ook in de toekomst amper nog les ga hebben) is mijn leven precies op z’n kop gezet op een goede manier. Mijn leven krijgt nu ritme omdat ik elke dag van 9 tot half 7 in de apotheek sta en dus niet elke dag weer in mijn agenda moet kijken wat er die dag gepland is. En ik moet toegeven, ik was dat studeren écht kotsbeu. Ik denk dat mijn omgeving ook echt wel door had dat het studeren echt wel alle energie uit mij zoog. Het 4de jaar farmacie had voor mij echt geen dag langer mogen duren.

Gelukkig zit die oude manier van studeren er nu (ein-de-lijk) op en kan ik beginnen met de nuttige kennis op te steken in real life, namelijk stage! Zoveel leuker om bij te leren op die manier en je leert eindelijk ook nuttige dingen. In deze laatste 4 weken (mijn eerste maand stage dus) ben ik echt helemaal opengebloeid! Ik heb zoveel energie, ik ben zo graag aanwezig op stage en ik heb op zondagavond helemaal geen dipje meer omdat ik de dag erna niet naar school hoef! Ik voel me zo verwend en zo spontaan gelukkig met dit leven. Echt, tegen mij moet je niet spreken van een ‘gewéldige studententijd’, want die heb ik absoluut niet gehad.

 

Nu begin ik wat schrik te krijgen dat het een manische periode is van een manisch-depressieve stoornis, zo gelukkig voel ik me, haha! Maar zo ver zal het wel niet lopen. Ik heb gewoon het gevoel dat mijn leven nu is zoals ik het zelf zou willen. Alsof er nu puzzelstukjes op z’n plek vallen en ik een gevoel van tevredenheid krijg.

Ik accepteer de mindere kantjes van mijn leven momenteel, maar ik vind de positieve aspecten er gewoon met kop en schouders bovenuit steken. En die minder leuke dingen kunnen nog wat karakter kweken bij mij, dus moeten we die maar verbijten en erbij nemen.

Maar naast stage heb ik ook gewoon een fantastische familie en mijn vriend is er één uit de duizend. Na 4 jaar ben ik nog net zo verliefd als in het begin! Laat ze maar beweren dat je maar 2 of 3 jaar verliefd kunt blijven op elkaar, dat geldt niet voor ons! Ik besef ook zeker wel dat dat bijzonder is, dat ik die liefde moet koesteren en hij tovert nog elke dag een glimlach op mijn gezicht.

Maar ook aan mijn ouders, grootouders en schoonouders heb ik veel te danken. Het zijn stuk voor stuk schatten van mensen en zij maken mijn leven echt de moeite waard. Ze zorgen voor de mooie momenten in mijn leven door hun gezelschap en daar kan ik ze niet genoeg voor bedanken!

Momenteel heb ik ook best veel tijd (meer dan vroeger als student) om creatief bezig te zijn. Naaien, haken, breien en snailmailen – ik word daar zo gelukkig van! En nu heb ik eindelijk genoeg tijd om regelmatig eens een projectje te volbrengen. Die momenten maken me ook altijd zo gelukkig!

Echt heel gek, met momenten kan ik niet stoppen met te glimlachen! Er zijn zoveel momenten dat ik mijn leven op stop zou willen zetten om nóg langer te genieten van een aantal mooie ogenblikken, maar dan zou ik er zoveel anderen missen.. Ik wens dit gevoel iedereen toe en ik hoop dat ik er zelf ook nog lang van kan genieten. Maar voor het eerst in lange tijd heb ik het idee dat ik een mooi leven leidt dat ik niet zou willen wisselen met iemand anders. Al die energie, al die vlinders in mijn buik, zo leuk!

Geef een reactie

