Shoplog: stof!

Sinds kort ben ik lid van enkele gesloten naaigroepjes op facebook. Regelmatig posten er wel ens mensen overschotjes die ze voor kleine prijsjes vaak verkopen. Natuurlijk kon ik het weer niet laten toen ik deze mooie stofjes zag liggen en deed ik een bod. En dan kreeg ik eventjes later deze enveloppen in de brievenbus!

De stof met zwaluwen (en kleine witte strikjes) is nog groot genoeg om een rokje uit te krijgen. Ik was al lang op zoek naar een zwaluwenmotiefje. Dit is niet helemaal wat ik zocht, maar toch ook wel heel leuk.  Hier betaalde ik 6,50 euro voor met verzendkosten erbij.

Nu weet ik nog niet of het een plooirokje of een gewone halvecirkelrok gaat worden… Nog even over nadenken dus!

Dat leuke uilenstofje kon ik niet laten liggen.. Echt een droomstofje! Helaas is het niet zo’n groot stuk. 80cm op 40 cm en heb ik er toch nog 4 euro voor betaalt (zonder verzendkosten), maar het is toch wel een van de leukste stofjes die ik de laatste tijd gezien heb! Alleen weet ik nog niet wat ik ermee ga maken.. Een handtas misschien?

Het blauwe stofje is een soort lichte jeans met een zacht afgewassen kleurtje. Heel mooi voor een blouse van te maken. Nu alleen nog een patroon vinden.. Het zal dus een project zijn dat lang in de kast gaat liggen, dat kan ik nu al voorspellen!

Je kan zien op de foto dat het geen grove jeans, maar iets licht en soepels. Ideaal voor een blouse! Hiervoor betaalde ik 4 euro geloof ik..

Ik wist al niet meer dat ik op dit rode stofje geboden had. Waarschijnlijk eerder per ongeluk. Maar het is best een mooi stofje. Wel stretch en daar naai ik amper mee. Maar wel leuk voor een kindershirtje ofzo.

 

Deze kon ik toch niet laten liggen. Een mooi basic bloemenmotiefje. Voor 2n15 euro (met verzendkosten) was het al van mij! De onderkant is wel lichtjes gevoerd met iets zachts. Ik wilde het gaan gebruiken voor de binnenkant van een tas of jas. Maar het zal nog wel even in de kast liggen voor het een doel gekregen heeft…

Ik ben blij met deze aankopen! Restjes van een ander, maar ik ga ze goed kunnen gebruiken! Wat vind jij het leukste stofje?

Geef een reactie

