WIP: handtas/ Bag

Ze is nog lang niet af, maar toch kan ik niet wachten om jullie het tussentijdse resultaat te laten zien! Ik vind ze nu al erg mooi en goed gelukt. Ik weet nu al dat ik ze vaak ga gebruiken!

I can’t wait to show this bag (that isn’t finished yet) to you! I think it is very pretty and it has become the result I had in mind. So I’m very pleased! I already know I will be using this one a lot!

De stof kocht ik een dikke maand geleden in Tilburg samen met mijn moeder. Het is een dikke gewoven stof, echt perfect voor een handtas. De stof kostte 20 euro per meter en ik kocht een half metertje. Veel overschot heb ik niet, maar wel genoeg voor een portemonnee ofzo. Zie hier voor de shoplog. Ik heb geen patroon gebruikt, ik heb gewoon zelf beslist wat ik ongeveer wilde, haha!

I bought the fabric a month ago with my mother in Tilburg (the Netherlands). It’s a very heavy woven fabric, perfect for a bag! It was 20 euro for a meter of fabric and I bought 50cm. Ther is not much left over, but there’s still enough for making a wallet. I might do that! You can read the shoplog here. There is no pattern for this bag, I designed it myself based on what I wanted/needed, haha!

Het biaislint maakte ik zelf met koord en rode basic stof. De draagriem is een oude judoband van een vriend en de rode knop liet ik inzetten door een vrouw die in mijn buurt woont en die reageerde op mijn oproep op facebook. Het is een kamsnap. Dat is een rode plastic drukknop en dat had ik nog nodig om mijn zijzak dicht te houden zodat er niets uit valt.

I made the tape myself. I used a basic red fabric and a rope. The belt to hold the bag is an old judo belt from a friend. The red button is a kamsnap. A woman who reacted on my facebook post was willing to help me with a kamsnap. So the bag on the side doesn’t fall open all the time.

De kamsnap is echt een fantastisch ding. Heel handig en zo snel zit het erin! Alleen jammer dat zo’n pakket echt wel wat geld kost, want zo vaak ga ik het nu ook weer niet gebruiken!

The kamsnap is really amazing. Very handy and so fast! Too bad a packet to make kamsnaps yourself isn’t too cheap and I will not be using it daily off course!

Aan de bovenkant zit er een hele lange rode rits in, zo kan de handtas toch dicht bij regenweer of bij gevaar op dieven hé… Het was best een huzarenwerkje om de rits erin te zetten, want op sommige plaatsen was de stof 4 maal op elkaar gevouwen en zat de rits er nog tussen. En de stof is al zo dik, dus kreeg ik dat amper nog tussen mijn naaimachine! Maar hé, het is gelukt!

On top there is a long red zipper, so I can close the bag properly when there are thieves or when it’s raining. Putting the zipper in wasn’t too easy. Sometimes the fabric was 4 times folded on top of each other and the zipper was in between too. The fabric is really heavy and it was a challenge to get it sewed with my sewing machine!

Ik ben werkelijk verliefd op de stof… Zo basic met zwart en toch leuke kleurtjes, maar vooral UILTJES! De tas gaat een oude tas vervangen die ik erg veel gebruik maar die dus helemaal afgesleten is. Die tas was zwart met bloemen en heeft dus wel wat weg van deze. De afmetingen komen ook aardig overeen, dus ga ik die andere tas kunnen weggooien zonder er echt spijt van te hebben (denk ik toch!)

I really am in love with this fabric.. So basic black and yet with nice colors though, but it are the OWLS I love the most! This bage will replace another bag that I use very often. That bag was a black one with colourfull flowers, so it kind off looks like this one! But that bag is really old and used a lot. Even the dimensions of the bag look like this new one, so hopefully I can throw away the old one when this one is finished!

Binnenin streek ik de zwaarste vlieseline die ik kon vinden om de tas steviger te maken. Daardoor valt ze niet zo snel meer slap of dubbel.

On the inside I ironed some fusible interfacing to make it more firm. So the bag will not fall double on itself.

Aan de binnenkant zal er een rode voering komen met bloemetjes. De zak van de voering heb ik al genaaid, maar ik moet ze nog vastnaaien aan de buitenkant. Dan hier en daar nog iets kleins en dan is ze af! I kan echt niet wachten tot ik ze kan gebruiken!!

On the inside it will become a red inner bag with flowers. I sewed it already but I have to connect it with the black outer bag. There are some details I have to improve too and then it will be finished! I can ’t wait to use it!

 

So this was my first attempt of blogging in Dutch and English. Hope you like it! When I write mistakes, please let me know!

Geef een reactie

