Zweden

Over 4 dagen is het zover! Dan vertrek ik naar Zweden met mijn vriend voor zijn masterproef!

In four days I leave to visit Sweden for my boyfriend’s thesis!

 

Het was niet zo simpel om het voor elkaar te krijgen, zo zit ik namelijk met stage en kan ik dus maar beperkt verlof nemen. Daarnaast is het ook een dure reis en is de datum van belang voor het onderzoek. Gelukkig mocht ik van mijn stagemeester dan toch vakantie nemen op de data die juist zijn voor het onderzoek. De reis wordt geregeld en betaald door de universiteit aangezien ik meega als reseach assistant. Ik zal dus mee tellingen moeten uitvoeren, helpen het materiaal te dragen en het verloop van het onderzoek bevorderen. “Echt” vakantie is het dus niet helemaal, maar langs de andere kant is het wel eens iets totaaaal anders dan mijn dagelijkse stage en dus een welkome afwisseling. Daarnaast ga ik ook close samenwerken met mijn vriend en zijn mentor, die blijkbaar een heel grappige man blijkt te zijn. En natuurlijk mogen we de prachtige uitzichten en natuur niet vergeten, want die gaan mijn geest nog het meest verfrissen! Ik kijk er echt enorm naar uit want het blijkt daar echt heel mooi te zijn!

Waar we juist naartoe gaan? Abisko natuurpark! Een park gelegen in Zweden boven de noordpoolcirkel dat niet open is voor het grote publiek, maar je moet toestemming vragen om er binnen te mogen. Net daardoor kan mijn vriend er zijn metingen doen, zonder dat de data verstoord te worden door wandelaars! Er zijn ook tal van bergen en die zijn nodig voor zijn studie!

Dus sorry luitjes, maar dat wilt zeggen dat ik enkele dagen niet kan bloggen! Hopelijk kan ik het snel goedmaken als ik weer terug ben! Dan post ik zeker mijn mooiste foto’s!

It wasn’t too easy to get it arranged! Because I’m working as an intern it wasn’t easy to get days off at the same time the research will happen. The date is important for collecting data, so I had to get those days off! The trip isn’t too cheap either, but our university is paying for it because we got a scollarship for this research! So off course I have to help collect data and carry supplies! So it will not be a real vacation, but it will be a nice change in my daily life as an intern! And there will be amazing views and beautiful nature off course! I’m really excited about this journey, because it happens to be very beautiful out there!

Where are we going? We’re heading to Abisko natural parc in Sweden. It’s located in the arctic circle, so the sun will shine untill 12 o’clock and rise very early again in the morning. There are mountains too, necessary for the research. And the parc isn’t open for visitors, so we can collect data without being affected by other people!

 

I’m sorry guys, but this means I’m not blogging for several days! I hope to make it to you when I get back! I’ll definetely post the most amazing photos of my trip!

5 thoughts on “Zweden

Geef een reactie

