Shoplog: fabric

Ik bezocht een tijdje geleden met een vriendin de creatieve boetiek van Miss Daisy. Er was natuurlijk net een uitverkoop van -50% op alle stoffen! De stofjes gingen van 10€/m tot 18€/m, uiteindelijk werd dat dus 5€/m en respectievelijk 9€/m. Mooie prijzen dus, en er waren ook heel mooie stofjes!

A while ago, Me and a friend visited a crea-shop named Miss Daisy. There was sale at that time, so -50% on all fabrics! The prices were ranged from 10 euros per metre to 18 euros per metre. Lovely prices and pretty fabrics!

Natuurlijk konden we niet de hele winkel leegkopen en zochten we stof voor een bepaald project. Zo zocht ik nog een geschikt stofje voor de June dress van La Maison Victor (dit patroon kreeg ik trouwens ook van die vriendin) en een stofje voor de Cambie dress van Sewaholic. Eigenlijk had ik al wel een stofje liggen voor de Cambie, maar daar had ik maar 2meter van en dus zou ik niet de versie kunnen maken met de wijde rok en ik was toch niet meer overtuigt van de print.. Dat stofje zal wel in de kast blijven liggen tot ik er een geschikter doel voor vindt!

We both had a project in mind and were looking for fabrics fitting the patterns we wanted to sew. I was looking for the perfect fabric for the june dress by La Maison Victor (that pattern was given to me by that friend) and a fabric for the cambie dress. I already bought fabric for the cambie dress a few months ago, but I wasn’t happy anymore with my choice. I had only 2 metres, so I could not make the version with the big skirt and I didn’t like the print anymore. That fabric will stay in my closet untill I find a better pattern for it.

Ik viel echt helemaal als een blok voor dit bruine stofje met bloemenprint. Lekker herhaalde print, dus moet ik niet  te veel rekening houden met de print bij het knippen van de delen. Dit stofje gaat gebruikt worden voor de June dress en ik had er dus 2m40 van nodig! Het stofje kostte oorspronkelijk 14 euro per meter en heeft me dus nu 7 euro gekost.

I really fell in love with this brown fabric with floral design. The design is repetitive, so I don’t have to look at the design to much when cutting it for my pattern. I will be using this one for the June Dress, so I needed 2m40. The price was lowered from 14€/m to 7€/m!

Daarna zag ik dit felblauwe stofje met bloemen en goudprint liggen. Subtiel en het heeft zelfs iets chinees, vind ik. Mijn vriendin vond deze stof niet zo mooi, maar ik denk dat dit mooi gaat zijn bij de cambie als die af is! Ik ben zelf benieuwd naar het resultaat! Ook dit stofje was eerst 14€/m en nu dus 7 euro. Ik had 3 meter nodig, dus dat is al aardig wat hé..

Then I saw this bright blue fabric with a print of gold on it. It’s subtile and it looks a bit chinese to me! My friend didn’t really like this fabric, but I think it will be pretty on the Cambie dress. I’m curious about the result of this one! This one was lowered in price too from 14€/m to 7€/m. And I needed 3 full metres..

Dan zag ik dit uilenstofje nog liggen. Zo schattig! De print is best fel, en van de groene tinten ben ik niet zo’n fan. Maar ik vind de opdruk zo schattig en het zal wel gebruikt worden voor een zakje of portemonnee. Dit stofje was ook van 14€/m naar 7€/m afgeprijsd en ik nam er een halve meter van!

Then I saw this cute owl fabric! It’s kind of bright green, which I don’t like actually. But I love the owls and I will be using it for a wallet or a bag. This fabric too was lowered in price from 14€/m to 7€/m!

Ik ben wederom tevreden met de aankopen. Maar nu moet ik dringend eens een grote kast kopen om al die stofjes in op te slagen… Ik heb genoeg stof voor zo’n 10 projecten denk ik, ik kan nog wel een jaartje verder met al wat ik nu heb liggen!

I’m very pleased with my new-ins! But I’m in high need for a bigger closet for my fabrics! I have enough fabrics in my stash for 10 projects and I guess I can sew for a year now!

2 thoughts on “Shoplog: fabric

Geef een reactie

