2 passions/ 2 passies

hillcrestmsfei.weebly.com

Ik weet nou niet of ik mezelf gelukkig moet prijzen of niet, maar ik zit soms in tweedstrijd. Het leven kan best moeilijk zijn als je niet enorm veel vrije tijd hebt en toch 2 grote passies hebt waar je je tijd aan wilt spenderen. En ik zou niet weten hoe ik dit nou zou kunnen oplossen!

I have a little problem. A dillemma actually. Life can be hard if you don’t have enough time to spend to your hobby’s to your opinion.. Making choices is quite tough! And I don’t see a chance to change it actually!

ascott7289.blogspot.com

Zo heb je mijn eerste passie, namelijk het creatief bezig zijn. Dat kan gaan van schilderen, knippen, plakken en snailmail tot breien, haken en naaien. Echt wel een brede waaier aan creatieve dingen vind ik zo leuk. Maar daar kruipt ook altijd zoveel tijd in. Het duurt zo lang voor die éne sjaal waar je al 2 maand aan het breien aan bent, ein-de-lijk af is! Maar ik ben altijd zo blij met het resultaat en het feit dat je eigen creaties kan dragen/gebruiken. Daardoor ben je superuniek en kan je het exact naar je smaak maken. Dat is zo fijn!

I’ll tell you about my first passion. You will probably have noticed it by now, but I love snailmail, making things with paper or washi tapes, but I also like to sew, crochet and knit. So a lot of crea-things! But those are time consuming hobby’s. It allways takes me two months to finish that scarf I was knitting before I can fi-na-ly wear it. But I’m allways so happy with the results! You can wear or use your own creations, and that’s something that is just amazing!

Maar langs de andere kant ben ik ook graag sportief en gezond bezig. Zorgen voor je lichaam, zodat je je nu goed in je vel voelt en het zal ook wel goed zijn voor mijn lichaam op langere termijn. Zowel gezond eten en zoeken naar voedsel dat ik wel mag eten (mijn talrijke allergieën maken dit tot een moeilijke klus) als sporten maken me gelukkig. Ik hou van het fysieke aspect dat als je ’s avonds in je bed kruipt je toch voelt dat je die dag goed bent bezig geweest. Maar ook maakt het mijn hoofd leeg om eens lekker te gaan sporten. Ook gewoon weten dat je lichaam best oké is en je dus leuke kleding aan kan!

But I like being healthy too! I like eating healthy and be sportive. Taking care of your boddy, feeling good and it will be good for my body on the long run too. The search for food I can eat (because of my many allergies this is quite a challenge) and being active makes me happy. I love it when you go to bed and you feel you have been active that day. But it also clears your mind to just go running. And another benefit is a nice lean body so you can wear nice clothes and they look good on you!

whitneysociety.com

Maar het dillema waar ik het dus over had: beide hobby’s vragen wel wat tijd en ik ben niet van plan om één te laten vallen. Ik merk wel dat ik soms een hele maand lang sportief bezig kan zijn en het creatieve aspect niet erg mis, maar andere maanden ben ik goed aan het naaien/breien en vergeet ik echt om gezond te eten. Het sporten hou ik meestal wel up-to-date aangezien ik mijn conditie echt wil onderhouden. Maar ik ben dus niet zo goed in mijn tijd (eerlijk) te verdelen over beide hobby’s.. En het is dus ook erg afhankelijk van mijn gemoedstoestand, haha. Ik wou dat ik er iets aan kon veranderen, maar ik vrees dat dat enkel zal komen als ik op pensioen ben of minder dan parttime ga werken, jammer genoeg…

But yeah, this is a dillemma thus. Both my hobbys are time consuming and I don’t want to pick one over the other. I do notice I have some periods I likebeing healthy more over being creative. If that happens I stop sewing/crochet and I spend all my time on cooking healthy and being active. But the other way arround happens too. That’s when I do a lot of sewing at once and I only run twice a week a short run. It really depends on my mood actually, haha. I wish I could do something about it, but I’m affraid it will not change unless I retire or when I stop working fulltime, too bad…

Geef een reactie

