Shoplog: fabric!

I needed a lot of lining for my (future) dresses. So I can wear them with a panty in this colder seasons too. And I had to walk by the discount fabrics. I really couldn’t stop myself. I actually didn’t take too much money with me (you can’t pay with mastercard luckily!) so I wouldn’t buy the whole fabric store, haha!

Ik had nog een hele hoop voering nodig voor mijn (toekomstige) jurken. Dan zal ik ze ook kunnen dragen met een panty in de winter. En natuurlijk moest ik even een kijkje gooien op het soldenrekje. Ik had mezelf echt niet in de hand… Ik heb zelfs express niet te veel geld mee genomen zodat ik niet te veel zou kopen (want je kan er niet met bankcontact betalen gelukkig!).

 

So all the linings I bought this time. Red lining for a skirt made from a soft cactus fabric I won last year! Dark red lining for my peter pan dress. Black lining for my computer sleeves. And a brown lining for the june dress I’m working on currently. All the linings were at €2/m!

Als eerst een oplijsting van alle voeringen dus. Rode voering voor een rokje van mijn gewonnen soft cactus stofje. Bordeaux voering voor mijn Peter Pan jurk zodat die niet meer plakt aan mijn panty’s! Zwarte voering voor laptophoezen te maken of een toekomstig rokje misschien? Ik nam speciaal wat meer mee van deze zwarte voering. Dan nog bruine voering voor mijn June dress waar ik momenteel mee bezig ben! Alle voeringen kostten slechts 2 euro per meter!

Then I found this plain grey in the discount corner. Only €2/m! I took 2 meters. The fabric is soft, but a little bit more stirdy than normal cotton. I really don’t know what I’ll do with this one, but it’s a nice fabric and an even nicer price!

And 3 minutes later I fell in love… With this nice blue fabric of soft cactus. Way too beautiful to leave that one behind. I bought 1,5meters and it was €9/m. I think I’m going to make the burda 7494 with this one. It’s true love at first sight!

Dan kwam ik dit mooie, effen grijze stofje tegen in het soldenrekje. Voor slechts €2/m! Ik nam 2 metertjes mee. De stof voelt zacht, soepel en toch wat dikker dan standaard katoen aan. Ik weet nog niet wat ik ermee ga maken, maar ik vind het wel een leuk stofje, zeker voor die prijs!

En 3 minuten later werd ik verliefd… Op dit mooie blauwe stofje van soft cactus! Véél te mooi om achter te laten in de winkel. Ik kocht er 1,5meter van voor €9/m. Ik denk dat ik er de burda 7494 mee g maken. Dit was echt ware liefde bij eerste ogopslag!

I actually went to that particular store because they have a lot of discount fabrics. And I needed a really ugly fabric to try a pattern first before starting sewing my good fabric. So I picked this ugly one for €2/m and I took 3 meters.

Eigenlijk ging ik naar die winkel omdat ze er een hele muur van stofjes voor 2 euro per meter hebben. En ik had nu net een heel lelijk stofje nodig om eerst een patroontje uit te proberen vooraleer te beginnen naaien met een goed stofje. Dus kocht ik 3 meter van deze lelijkaard voor 2 euro per meter!

Geef een reactie

