Einde Stage!

hopkinsmedicine.org

Gisteren was het mijn laatste dag stage in de apotheek. Héél gek om plots niet meer elke dag naar mijn stageplek te hoeven gaan, om niet meer dagelijks dezelfde mensen te zien, hun verhalen te horen en mijn dagritme te verliezen.

Vanaf nu zit ik weer eventjes in het studentenleventje. Eerst een serieus examen afleggen: namelijk het stage-examen. Echt gigantisch hoeveel leerstof je daarvoor moet hernemen en hoeveel details je moet proberen op te slorpen zodat je weet hoe elk geneesmiddel werkt, welke bijwerkingen het heeft en wat er allemaal niet gecombineerd mag worden. Daarna begint de thesis, nog zoiets afschrikwekkends, haha!

woman.thenest.com

Zoals ik al eerder zei, heb ik enorm veel geleerd dit jaar. Fulltime werken is echt een gewoonte geworden nu en al die kennis over de geneesmiddelen sijpelt langzaam mijn hersenen binnen. Ik ben mezelf op een gegeven moment ook tegengekomen. Ik heb er een paar weken helemaal door gezeten. Alleen op een klein restje pure kracht kon ik me elke ochtend uit bed slepen en naar mijn stageplek slepen. Je bent nu eenmaal een groentje, je moet nog zoveel leren, je maakt fouten, ze hebben commentaar op je én in de weekends moet je dan ook nog eens studeren en naar lessen gaan tijdens de avond… Het is een enorm vermoeiend half jaar geweest en ik ben stiekem toch blij dat het voorbij is. Want het wilt nu zeggen dat ik niet meer gratis moet werken, maar vanaf nu betaalt zal worden (jeej!), dat ik vanaf nu nog maar 38 uur moet werken in plaats van 40 (jeej!) en dat ik mijn weekends terug voor mezelf heb (3x jeej!). Van zodra ik werk gevonden heb, natuurlijk!

Ze hebbn op mijn stageplaats wel gevraagd of ik wekelijks één dagje kan komen werken (betaald), als jobstudent om hen te helpen. Daarnaast zorgt het er ook voor dat die kennis over geneesmiddelen aanwezig blijft en niet gaat vervagen tegen dat ik weer op de arbeidsmarkt terecht kom!

Ik wil mezelf toch wel even een klopje op mijn eigen schouder geven omdat ik toch heb doorgezet als ik het moeilijk had, dat ik me geen enkele dag ziek heb gemeld ook al had ik daar veel zin in, omdat ik er zoveel mogelijk van probeerde te genieten ook al was dat niet altijd even gemakkelijk en vooral omdat ik er sterker uit ben gekomen!

One thought on “Einde Stage!

Geef een reactie

