Study healthier

over-gewicht.com

Een tijdje geleden laste ik voor mezelf Healthy November in, jammer genoeg werd dit een complete flop door ll time moest werken en ’s avonds opdrachten zat te maken. Ik had amper tijd om te gaan sporten, laat staan om gezond te koken en had dus echt geen zin om die lekkere koekjes steeds te laten staan…

Komende 3 weken zit ik continu studeren voor dat grote eindexamen en daarna begin ik aan mijn thesis en zit ik dus veel thuis. Wat dus ook wilt zeggen dat ik weer tijd in het gezond eten kan steken en er hopelijk nu een gewoonte van maken! Het ging een hele tijd goed, maar toen ik met stage begon in juli, is alles wat in de soep gelopen. Nu dus tijd om terug van nul te beginnen!

nubewust.nl

Zeker met het studeren heb ik moeite: je steekt dan onbedacht de hele tijd snoep in je mond en je hebt zoveel zelfmedelijden dat je het nog toestaat ook nog… Dus ’s morgens ga ik vanaf nu een bakje klaarmaken met alle gezonde tussendoortjes waar ik een hele dag mee door kom! Groenten, fruit en granen klaar om zo te pakken waardoor het net zo gemakkelijk is als een koekje uit de kast te pakken! Géén excuses meer!

Ik ben zoizo een thee-drinker, dus dat is geen enkel probleem. Ik drink de hele dag door water en thee. Ik drink echt zelden frisdrank, zelfs niet op een feestje. Doordat ik het al een hele tijd niet meer drink, vind ik het ondertussen niet meer zo lekker. Af en toe een slokje ice tea, maar heus geen volledig blikje meer!

Waarom ik dit nu wil doen? Vooral omdat ik met mijn medische studies wéét wat er gebeurt met al dat vet en suiker in je lichaam. Buiten dat het vet zich opstapelt en dat je BMI toeneemt, neemt ook de kans op hart-en vaatziekten toe, de kans op kankers en leverschade. Daarnaast voel je je ook beter in je vel als je gezonder bent!

mamaplaats.com

Ik wil niet de zoveelste gezondheidsgoeroe zijn, yoga kan ik langs geen kanten en ik ben helemaal geen (gezonde) keukenprinses, maar redelijk goed voor mijn lichaam zorgen door een beetje te letten op mijn eten en regelmatig te sporten dat kan ik wel! Hopelijk lukt dit beter dan mijn healthy november iniatief, haha!

Geef een reactie

