Finished: burda 7494!

Yes, yes! New dress in my closet! I’m so very excited about it, so I present you my new favorite dress!

Jaja, weer een nieuwe jurk in de kast! En ik ben er erg blij mee, dus ik stel jullie even voor aan mijn nieuwe favoriete jurk (van het moment)!

Using these beautiful fabric of ‘Soft Cactus’ made me sew very cautious. But still I cut the front piece wrong, so I ended up buying half a metre extra. But it looks very good now!
Ow, I see my left sleeve isn’t put the right way on my shoulder.. This is not a sewing mistake guys!

Ik maakte gebruik van dit prachtige Soft Cactus stofje, daardoor werd ik erg voorzichtig in het naaien. Maar toch maakte ik nog een foutje bij het knippen van het voorpand en moest ik dus een halve meter extra gaan halen. Maar nu ziet het er erg goed uit, al zeg ik het zelf!
Oei, ik zie nu pas dat mijn linker mouw niet goed zit voor de foto.. Dit is dus geen naaifoutje!
Alleen is de rok best smal en kan ik daardoor niet op een krukje gaan staan in de apotheek, wat ik dus wel enkele keren moet doen per dag… Geen werkoutfit dus, jammer genoeg..

My alterations to the pattern: I don’t have big breasts, so I made it smaller around my chest. I made the skirt less long, because it was over my knees and it looked very prude. And I lowered the neckline a few centimeters for the same reason.

This was my first time for sewing a blind zipper! So it took me a view attempts to make it look this pretty. I think I can still do better in the future, but it will take some practise offcourse.

Mijn aanapssingen aan het patroon: ik heb geen grote boezem, dus maakte ik het patroon was smaller rond mijn borst. Ik kortte de rok wat in, want het leek heel preuts omdat het ober mijn knieën kwam. Om dezelfde reden verlaagde ik ook de neklijn enkele centimeters.

Dit was de eerste keer dat ik een blinde rits inzette! Dus moest ik enkele keren proberen vooraleer het er zo mooi uitzag. Waarschijnlijk zal het de volgende keer nog wel beter gaan en er beter uitzien.

Geef een reactie

