Dressing up

imgarcade.com

In about 6 months I will be a pharmacist working in a community pharmacie! It still sounds amazing and it will be amazing too! But… that means I might have to change a little bit about my fashion style. You have to look very neat as a pharmacist and you can’t look too cheap, you even might have to look a little bit expensive.

It’s not about paying more expensive clothing, because that won’t be a big problem actually. But I just don’t like shopping brands. It’s just nog my style, the clothes are uncomfortable mostly and I just don’t like spending much money on clothing.
But in the mean while I’ve gathered some blazers, not from a brand, and they always make a outfit look a bit more classy. Even with just a normal T-shirt underneath it!

Beside that, I don’t want to leave my self made dresses in my closet! Most of my self made dresses are neat enough to wear them to work, I guess. I hope they are though, because otherwise I could only wear them in the weekends!

So that makes me think I will be wearing a lot of blazers and dresses in the future! Hope it will suit me eventually.

secretsofagoodgirl.com

Over een kleine 6 maanden studeer ik af als apotheker en zal ik in de apotheek gaan werken! Het klinkt nog altijd fantastisch en het gaat ook echt fantastisch zijn ook! Maar… Dat betekent ook dat ik misschien dat ik mijn stijl een beetje zal moeten aanpassen. Je moet er als apotheker altijd netjes uitzien en je mag er ook niet te goedkoop bij lopen, misschien dat je er zelfs een beetje duur uit moet zien als apotheker.

Niet dat ik een duurdere kledingsstijl niet zal kunnen betalen, maar het is gewoon niet mijn ding om te gaan shoppen bij de merkwinkels. Ik vind er vaak mijn ‘goesting’ niet, vaak vind ik het niet comfortabel zitten en ik kan gewoon niet zoveel geld uitgeven aan kleding.
Gelukkig heb ik ondertussen al wel wat blazers verzameld, niet van dure merken- integendeel zelfs, waardoor een outfit er al snel heel wat chiquer uitziet. Zelfs met een simpel T-shirtje eronder!

Daarnaast wil ik ook mijn zelfgemaakte kleding niet in de kast laten hangen. Op zich denk ik dat de meeste van mijn jurken wel voldoende net genoeg is om te dragen in de apotheek. Van heel wat genaaide jurkjes zie je ook niet dat ik het zelfgenaaid heb, tenzij je er zelf wat van af weet! Dus hopelijk krijg ik daar geen commentaar op, want ik zou het heel jammer vinden als ik ze enkel nog in het weekend zou mogen dragen!
Die jurkjes gaan wel niet simpel zijn op de fiets en met slecht weer… Hmm! En hoge hakken zijn ook niet echt een optie om de hele dag op rond te lopen, want als apotheker breng je amper tijd zittend door!

Ondertussen kom ik tot de conclusie dat ik veel blazers ga dragen en jurkjes. Want na het intypen van ‘dress up for work’ kwam ik onderstaande foto’s tegen!

chicisimo.com

whatyuwearing.com

swiiish.com.au

fashion.allwomanstalk.com

 

Geef een reactie

