Inspiration: neat dresses

Binnenkort ga ik aan het werk in de apotheek en heb ik dus nood aan een hele hoop nette kleding. Jurken zijn nu eenmaal het gemakkelijkste te maken en ook een stuk netter dan een (jeans)broek.

In a few months I start working, so that means I still need a lot of neat dresses. Dresses are simpeler to make and they are so neat in comparison to a pair of throusers!

plutomeisje.be

Belladonna jurk
Wat een mooi patroon! Netjes, zeker goed om te dragen naar het werk. Alleen wat moeilijker om er een juist stofje voor de kiezen, denk ik. Nu alleen het patroon nog bemachtigen.

This truely is a wonderful pattern! Neat, and perfect for work. But it’s difficult to find the right fabric, matching the pattern! And I still have to get the pattern…

 

sewaholic.net

Cambie dress

Het patroon is aangekocht en ik heb al 3x stof gekocht om te gebruiken bij dit patroon. Maar elke keer verander ik van gedacht. Ik heb gehoord dat het een prachtig en fijn kleed is, maar dat het bij sommige mensen best moeilijk te naaien was.

This pattern is already mine and I’ve bought 3x the best matching fabric, and still I don’t know which one to use. I’ve heard it’s a magnificint en nice dress, but it’s kind of tricky to sew for some people.

paulinealice.com

Cami Dress – Pauline Alice

Patroon en jurk ligt klaar om eraan te beginnen. Nuja, die kraag schrikt me te erg af. En het stofje is zo mooi dat ik er niets verkeerds wil aan doen! Anderzijds… Als het stofje in de kast ligt te verkommeren heb je er ook niets aan!

Pattern and dress are in my closet. BUT… The collar scares me off. I like the fabric so much and I don’t want to do anything wrong… But letting the fabric in the closet, isn’t good either…

 

 

Maar ja, ik heb dus nog een hele hoop projecten die liggen te wachten op mij! Nu alleen nog de moed en de tijd vinden om eraan te beginnen! Want eens ons eigen huisje in zicht komt, zullen we wel weten wat te doen! En dan komt er niets meer van naaien in huis…

So, that means a lot of projects are still waiting for me! I still have to find the courage and the time to start sewing! When we have our own little appartment, lack of time will be very much present…

Geef een reactie

