Family/ Familie

English version below!

Ondertussen staat het al in het groot en het breed uitgesmeerd op mijn blog en zullen jullie het wel doorhebben: wij hebben binnenkort ons eigen appartementje. Het is misschien eerder een grote studio te noemen, want we komen nog niet aan 80m² als bewoonbare oppervlakte. Maar het gaat ons eigen, fantastische plekje worden!

Het appartementje is eigenlijk van mijn oma & opa en wij mogen er een tijdje in gaan wonen voor een klein prijsje. Echt fantastisch om mee te starten! Maar soms is het ook wel een beetje gek. Zo moet er een nieuwe keuken en een nieuwe badkamer in omdat er aan het appartement al 20 jaar niets meer veranderd is. Er moet dus dringend wat gerenoveerd worden! Maar… Wie kiest er nu de keuken en de nieuwe badkamer? Ik en vriendlief gaan in dat appartementje wonen en gaan die badkamer en keuken dus gebruiken, maar het appartement blijft eigendom van mijn oma en opa! En ja, dat is natuurlijk een andere generatie (zeg maar een andere eeuwwisseling soms) en ze hebben dus wel een andere smaak qua inrichting! Want ja, als ik en vriendlief verhuizen, blijft die keuken natuurlijk staan en zoeken mijn oma en opa een andere huurder natuurlijk.

gamma.be

Compromissen sluiten dus! Maar oma en opa betalen natuurlijk en dat zorgt voor hindernissen soms! Zo wilde mijn oma een witte keuken met hoogglans, omdat dat beter zou passen bij mijn witte niet-ingebouwde ijskast en oven. Maar vriendlief en ik hebben onze smaak gevonden in deze mooie bruine houten keuken… Dus ik moet zeggen dat ik heel erg benieuwd ben naar de uiteindelijke beslissing!

 

English

I guess you’ve figured it out now: me and my boyfriend are moving to an appartment! My grandmother and grandfather own the appartment and we can rent it for a small price! Which is amazing offcourse!

BUT… Somethings need to be changed in the appartment. There’s a need for a new kitchen and a new bathroom, but who will choose those? My grandmother and grandfather own the place, so they have to pay. But me and my boyfriend will be living in that appartment day in day out. And we have a total different view on those things compared to my grandparents! So that’s a dilemma!

My grandmother wanted a white kitchen because my refrigerator is white. And I wanted a wooden kitchen, despite the white refrigerator. Hmmmm, that will be a though question! I’m curious about who will get to pick eventually!

Geef een reactie

