Havermoutkoekjes/ oats cookies

English version below!

Probeer maar eens gezonde koekjes te bakken als de er niet veel in de kasten zit… Echt heel moeilijk! Maar gelukkig was ik creatief! en het past helemaal in mijn 40 dagen suikervij challenge!

Recept
– 1 rijpe banaan
– 100g havermout
– 1 ei
– 25ml havermelk
– handjevol noten
– 50g speltmeel

Hak de noten in kleine stukjes.
Klop het eiwit stijf in een aparte beker.
Plet de banaan en voeg dan het eigeel, het speltmeel, de havermelk en de havermout toe. Op het einde voeg je de gehakte noten toe en het stijf geklopte eiwit en roer je nog even kort alles door elkaar.
Maak een bakvorm klaar (in mijn geval een cakevorm) en bak het 15-20min op 150°C.

You should try to bake healthy cookies when there’s nearly nothing in the cabins… That’s quite a challenge! But I was creative though! And this is a nice recipe to have some cookies when you’re dealing with a sugarfree challenge!

Recipe
– 1 ripe banana
– 100g oats
– 1 egg
– 25 ml oats milk
– handfull of nuts
– 50g spelled flower

Cut the nuts into pieces.
Take the egg white apart and wisk it till stiff.
Squash the bananan. Then mix it with the oats, the oat milk, the spelled flower and the egg yolk. At the end you add the nut pieces and the stiff egg white.
Bake in an oven for 15-20min at 150°C.

Stiekem moet ik bekennen dat ik geen speltmeel had en dat ik dus het originele recept moest veranderen en dan maar roggemeel gebruikt heb.. Dus ja, niet glutenvrij. En ook de havermelk was er niet, dus gebruikte ik lactosevrije melk. Dus wel lactosevrij gelukkig! Maar ja, niet veganistisch…

But I should confess: I didn’t have spelled flower, so I changed it from the original recipe to rye flower. So yeah, not free of glutes. And I didn’t have oats milk either, so I just used lactose free milk. So the cookies are free of lactose! But they aren’t veganistic.. hmm.

Maar eigenlijk lig ik niet zo wakker van al die labels. zolang het 100% natuurlijk is en er geen kleur-, smaak- of bewaarstoffen in zitten ben ik al héél tevreden!

Omdat de bakplaat in de oven stak met de cruesli erop, moest ik deze koekjes dan maar in de cake-vorm steken, haha! Maar erna sneed ik ze dan in repen en zo heb ik havermout-notenrepen als ‘koek’ voor de komende dagen! En ja hoor, ik heb al geproefd en ze zijn lekker! En vooral erg dik, dus goed vullend.

But actually I’m already very happy when there are no added substances like colouring or flavour additives. So this means this are cookies I like!

The cookies are quite thick, so they will fill you up and your hungry feeling will soon be over!

Geef een reactie

