Outlander

en.wikipedia.org

Mijn moeder heeft een nieuwe serie ontdekt, namelijk Outlander. Echt een fantastisch mooie serie.. En ik was/ben er echt helemaal de kluts door kwijt. Het verhaal is echt op mijn lijf geschreven, met momenten leek het over mij te gaan en andere momenten was ik zo jaloers op Claire..

Claire is namelijk een jonge verpleegster tijdens de tweede wereldoorlog. Ze heeft 5 lange jaren enkel contact met haar man per brief. Als de oorlog over is besluiten ze dan ook om samen een mooie reis door Schotland te maken, als tweede huwelijksreis na zolang gescheiden te zijn. Daar kijken ze stiekem naar een oude, rituele dans en als Claire terugkeert naar die plaats wordt ze naar het verleden geflitst, namelijk naar het jaar 1743. Ze wordt bijna verkracht door een voorouder van haar man (die sprekend op haar man lijkt trouwens), maar ze wordt gered door de Schotten. Meer ga ik niet verklappen, want daar moet je de serie maar voor kijken 😉

nypost.com

De uitgestrekte landschappen, de kleding, de manier waarop je voor jezelf moet zorgen, de geneeskunde op basis van planten en alle andere aspecten: ik vind het fantastisch! Ik hoef geen kasteelvrouwe te zijn, maar ik zou zo graag de kruidengenezeres zijn in een dorpje met zo’n stoere Schot als echtgenoot. Oké, de hygiëne zal een flink stuk minder zijn dan wat we nu hebben en er sterevn veel mensenwant er bestond gewoonweg nog geen anti-biotica, maar wat zou ik graag naar die periode terugkeren… Al die computers, stomme technomuziek, druk van de maatschappij, supermarktengedoe, ik kan het allemaal missen als de pest!

Dus ja, ik ben nu even echt de kluts kwijt. Ik heb precies een jaar daar geleefd en ik moet me terug aanpassen aan de omstandigheden anno 2015.

Geef een reactie

