Capri Playsuit: Burda Vintage

English version below!
Deze playsuit heb ik al geruime tijd geleden afgemaakt,  ik wilde het kledingstuk dan ook heel graag meenemen op reis in de paasvakantie. Maar ook in juli moest deze playsuit zeker mee de koffer in. Het is zo lekker vrolijk, zomers en fris! Alleen niet zo handig als je naar het toilet moet..
Eigenlijk wilde ik al graag vroeger foto’s posten. Maar met de verbouwwerken in ons appartementje stelde ik het steeds uit.  Maar hier zijn ze dan eindelijk! Geniet ervan!
Er hoort ook nog een bijpassende rok bij, die je over de short kan knopen. Maar die rok vind ik niet zo fijn. Daarom ligt hij half af ergens in een hoekje. Ik weet niet of ik het ooit ga afmaken. Ik ben zo al heel tevreden met de playsuit!
Vooraan vind ik alles heel netjes. Mijn nepen komen net niet over elkaar uit, maar dat stoort me niet. Alleen had ik slimmer moeten zijn bij het aannaaien van de witte omslag. Ik had de naad tussen mijn benen moeten stikken, niet pal bovenop mijn bovenbenen vol in het zicht. Maar hé, dan leer ik nog steeds bij!
Achteraan ben ik minder tevreden. Mijn taille is altijd nreder en ik had al extra gerekend en dat resulteerde in maar nipt genoeg stof om de rits er in te zetten. Ook de witte stof bovenaan was te kort. Misschien ligt het aan mij, maar ik maak de volgende keer die stroken toch wel wat langer hoor.
Ik ben heel blij met mijn, stofkeuze. Eerst had ik nog wat schrik dat het bloemenmotiefje niet zo mooi zou zijn, maar die angst was echt ongegrond! En ik ben ook heel tevreden met het witte piqué stofje, gekocht omdat het aangeraden wordt in het patroon. Het geeft wat extra karakter aan het ontwerp! Normaal draag ik er trouwens nog een leuk, smal wit riempje op!
In het vervolg zet ik er tevens een iets langere rits in. Omdat het broekje nogal aansluitend gemaakt is, heb ik een beetje last om het kledingstuk vlotjes aan en uit te trekken.
Maar ik vind het echt een fijn, zomers kledingsstuk! Ideaal voor op vakantie of thuis. Omdat het best kort is, zal ik het niet snel dragen op het werk.. maar ik vind het heel geslaagd!
 
I finished this playsuit quite a while ago, but I couldn’t find the time to show it to you guys! But here it is, eventually! This playsuit was perfect to wear at my vacation at eastern and in july. I truely love this piece of clothing!
 
There is a matching skirt in the pattern, but I’m not fond of it. I like the playsuit much more without the skirt. So I haven’t finished the skirt, yet.
I’m pleased with the result of the front of the dress. I think I did a good job there! The only thing that disturbs me are the seams on the upper legs. The back is a bit messier. The white band on the back isn’t long enough. I don’t know whether I made a mistake of is it an error in the pattern. I would recommend to use a longer zipper too. The shorts are so thight and the zipper a bit too short, so that it makes it a bit difficult to put the playsuit on or off my body.
 
It’s the perfect piee of clothing to wear on a hot day at home or abroad. So yes, I’m very fond of this playsuit! I like the fabric design and texture and I think it’s a nice pattern!
Geef een reactie

