Niet denken, maar doen!

Wat ben ik toch een piekeraar. De hele dag, en misschien nog meer ’s nachts,  ben ik aan het denken aan bepaalde dingen in het leven. Het kan gaan van hoe ik een jurkje in elkaar ga stekenen dat is nog best fijn nadenken, want daar komt nog wel eens een goed idee van boven. Echter ben ik voornamelijk aan het denken aan zwaardere dingen zoals ‘neem ik niet te veel hooi op mijn vork’, ‘hoe kan ik zoveel mogelijk dingen doen op zo’n kort mogelijke tijd’ of ‘ga ik het wel goed doen’.
Zoals je wel al opmerkte waarschijnlijk heb ik een beetje faalangst, wat wellicht te verklaren valt door mijn perfectionisme. Als er iets misloopt dan kan ik dat best moeilijk relativeren en accepteren.
Tijd om te stoppen met denken en te beginne met het heft in handen te nemen! Gewoon doen en we zien wel of het goed loopt. Natuurlijk is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan en ik ga het hier dus nog wel wat moeilijk mee hebben. Het zit dan ook een beetje ingebakken in de genen en opvoeding dat ik zo’n nadenker ben.
Heeft er nog iemand hier last van? Of heeft iemand een paar fijne tips om mijn goede voornemen waar te maken?
One thought on “Niet denken, maar doen!

Geef een reactie

