Gordijnen naaien

Zelf naaien is natuurlijk veel plezanter en ook fijner voor de portefeuille! Daarom ging ik op zoek naar een goedkoop stofje en bijpassende metalen buizen om de gordijnen te verzwaren. Eigenlijk heb ik het me mezelf nogal gemakkelijk gemaakt. Bovenaan stikte ik gewoon gordijnlint in en hing dit dan ook op aan normale gordijnrayes. Nadat ze ophingen, probeerde ik ze zo recht mogelijk te laten hangen en knipte de stukken stof gelijk af op hoogte. Daarna stikte ik ze om op de dikte van de ijzeren buis zodat deze erin zou passen. De ijzeren buizen werden met een ijzerzaag op maat gezaagd.

Na 2 avondjes naaien kon ik trots mijn gordijnen ophangen in ons nieuwe appartementje! Ze hangen rechter dan ik had durven dromen! Maar als je echt perfectionist bent, dan zie je wel nog ruimte voor verbetering.

Maar ik ben tevreden!

One thought on “Gordijnen naaien

Geef een reactie

