Nieuwe patronen

Sinds kort zit ik in een fijn, plaatselijk naaiclubje. Niet dat ik er iemand ken, nee, zelfs in tegendeel. Iedereen kent iedereen, maar ik ken niemand. Maar dat komt nog wel, als ik wat vaker zou gaan… Maar goed, het clubje is wel heel fijn omdat je er gratis naaiboekjes kan uitlenen.

Zo ging ik aan de haal met de La Maison victor uit de lente van 2014 voor de mooie City jurk. Het is de gele jurk op de foto hé ;-).

Daarna nam ik de Burda 9/2012 mee voor het mooie nummertje 121. Deze lijkt me ook een goed patroon voor mijn bloemenstofje waar ik geen blijf mee wist!

Last, but zeker not least: Een broek uit de knipmode. Jep, van stijve jeans. Holy Mozes. Durf ik me hier wel aan te wagen? Ik vond nergens een rek-jeans-stofje, en zelfs moest ik het wel vinden: ik kan er zoizo niet mee naaien. Een stijve jeansstof dan maar. Dat is dan wel hopeloos om een fijn patroon te vinden geschikt voor zo’n niet-rekbare stof. Dus ga ik deze Chino uitproberen. En ik zal blij zijn als hij af geraakt voor 2017 begint… Zo’n project blijft gemakkelijk liggen hé…

Misschien helpt er wel iemand in het naaiclubje me met die broek 😉

Geef een reactie

