Even stilstaan

bron: buzzfed

Meer en meer wordt er verwacht dat je een bepaald persoon bent, dat je aan bepaalde verwachtingen voldoet en dat je niet te hard afwijkt van de standaard. Niets hekelt mij meer dan een soort ‘modelmens’. Zo oppervlakkig, zo saai, zo nep. Er mag zo hard geschreeuwd worden dat je geaccepteerd wordt als je bent, maar in de meeste gevallen is het niet echt waar. Zo merk ik dat ik voor sommige mensen te saai, te ‘anders’ en toch te gewoontjes ben. Ik wil niet herleid worden tot wat ik niet ben, in hun ogen dan. Alsof het leven draait om die details… Als ik hen dat maar eens kon zeggen, zonder mezelf in de nesten te werken..

bron; kulzy

Maar wat is het verdomd moeilijk om dat naast je neer te leggen en tegen jezelf te zeggen dat het er niet toe doet wat anderen van je vinden! Probeer maar eens om te negeren wat anderen van je vinden en om die knop in je hoofd om te draaien. Eigenlijk gaat het er alleen maar om wat JIJ van jezelf vindt en eventueel nog om wat je geliefden van je vinden… Maar psychisch is dat echt geen simpele opdracht…

bron: airiefvision.wordpress.com

2 thoughts on “Even stilstaan

  1. Daar heb je nu eens groot gelijk in, in wat je zegt.
    Het is niet eerlijk als er verwacht wordt dat iedereen hetzelfde doet.
    Ik voel mij dikwijls het buitenbeentje en het is niet makkelijk om me daar niks van aan te trekken, maar ik ben wél te koppig om toe te geven en dan maar gemakkelijkheidshalve te doen wat anderen doen. Daar hou ik écht niet van, meelopers zonder karakter… Dan toch maar liever the outsider.
    Ik hoop wel dat je je snel weer een tikje beter voelt…
    ps: Mooie prenten bij je tekst trouwens.
    Groetjes, Sigrid

Geef een reactie

