Mode gevoel…

vakantiespanje.nl

Als apotheker wordt er verwacht dat je zoveel geld verdient dat je wel in designer kleding rond moet lopen. Laat dat nu net helemaal niet bij mij passen en heus, zoveel geld verdien je alleen als je eigenaar bent van een apotheek en dus niet als je als apotheker-bediende werkt onder een baas.

Ik kan me niet zo chique gedragen.. Het past niet bij me, ik ben te onhandig en het staat me niet. Het valt meteen op dat het me niet lukt om die dingen te combineren. Zelfs niet als ik 1 chique, duur kledingstuk koop bij een echte dure, bekende winkel en dat probeer te combineren met iets betaalbare stukken uit h&m, c&a, zara of new look. Ik kan het gewoon niet netjes combineren. Maar stel dat ik aangekleed wordt door een echte kenner van het vak, dan zou ik me nog steeds erg slungelig erin voelen. Die dure kleding zou me tegenhouden om veel dingen te doen op mijn gemak.

Verder moet ik mijn creativiteit echt kwijt en naai ik dus zelf kleding. Natuurlijk heb ik zelden een zelfgemaakt kledingstuk dat echt 100% gelukt is zoals ik in gedachten had… En schaam ik mezelf dus soms wel eens voor een kledingstuk. Maar langs de andere kant ben ik er ook wel trots genoeg op om het te durven dragen en is het nog altijd beter genaaid dan veel andere mensen dat mij zouden nadoen. En ben ik natuurlijk te koppig en moet ik dus zelfgenaaide kleding tonen, ook al zit ik er toch een klein beetje verlegen om. Een heel gek dubbelzinnig gevoel, moet ik je zeggen!

Maar ik heb beslist dat ik me daar niet meer te hard om moet schamen en dat ik er ook niet meer wakker van moet liggen dat ik weinig mode-gevoel heb en dat ik het dus moeilijk heb om kleding netjes te combineren. Ergens deed ik erg mijn best om er wat meer bij te horen bij mijn apotheker-collega’s, die vaak een beter mode-gevoel hebben in mijn ogen. Ik wil het gewoon los laten en mij er niet meer ongemakkelijk bij voelen. Ik denk dat het best moeilijk is in mijn wereldje, maar het zal me wel meer rust geven, denk ik. Dus op hoop van zege!

 

5 thoughts on “Mode gevoel…

  1. ach mode…je moet dragen waar je je goed in voelt,
    ga naar zo een winkel pas een deel kleren en dan trek je een foto van de stukken dat je staan, dan ga je in de goedkopere winkels (of naaipatronen) zoeken naar iets wat er op trekt en koopt een kleur dat er op trekt en tadaaa…hier heb je je speciale item…perfect moet het allemaal niet zijn…zolang je het niet kan zien als je het aan hebt maakt dat allemaal niets uit. Net nog een leuke top en kleedje gemaakt, de top is echt mijn kleur maar het kleedje zou qua kleur minder mijn ding zijn…daar trek ik mij niets van aan. Ik vind het leuk en daarmee basta 😉

  2. Goh, ik kan me helemaal inleven! Ik heb ook liever minder dure kledij zodat ik niet zo hard hoef te vloeken als ik ergens achter blijf haken of op mijn trui mors. En ik wou dat ik zelf mijn kledij kon naaien! Dus je hebt groot gelijk dat je je kleren met trots draagt! Je hebt dan tenminste iets unieks aan!

Plaats een reactie