Josie Jumpsuit

Het is weer een tijdje stil geweest hier.. Ik ben namelijk op reis geweest! Naar het zonnige Turkije, waar mijn huid een beetje donkerder getint van geworden is. Zalig! En nog net op tijd voor de reis kreeg ik de Josie jumpsuit af!

Eigenlijk was ik oorspronkelijk helemaal niet van plan om deze jumpsuit te maken, maar wilde ik een playsuit van de leila top gecombineerd met de scarlet short uitproberen. Maar niemand had me dit voorgedaan en ik wist dat ik dan heel wat zou moeten prullen om het ‘tegoei’ te krijgen, zoals we dat zeggen in Antwerpen. Dus ging ik maar de snelle manier af: gewoon de josie jumpsuit volgens het boekje maken.

Maar ik zou mezelf niet zijn als ik toch niet wat veranderingen heb doorgevoerd. Een rits op de rug? Dat vond ik maar niets, dus heb ik het vervangen door een satijnen lint. Ik had ook niet genoeg stof om het beleg volledig via het boekje te doen, dus dat heb ik wat ingekort. En stiekem is het eigenlijk geen jumpsuit! Ik maakte de broek en het topje namelijk niet aan elkaar vast. Wat een verademing om zo naar het toilet te kunnen – geen geklungel! Ik maakte het topje een tiental centimer langer, zowel vooraan als achteraan, en zo kan het topje moeiteloos in de broek geschoven worden en ziet het er toch uit als een jumpsuit. Ik kon dus ook niet echt gebruik maken van een touwtje in de broek, maar ik gebruikte lekker een elastiek in de tailleband – heerlijk! En als je het niet weet, dan zie je niet dat het geen geheel is!

De split vooraan is wel vrij diep, dus ik moet er echt een topje onder dragen, dat vind ik wel jammer. Nu moet ik nog een zwart topje gaan zoeken – jep die basic heb ik dus niet! En onder de armen valt de top ook heel laag uit, dus een tweede reden om een zwarte top te gaan kopen.

De kleur is erg gedurfd en past niet echt helemaal bij mijn persoonlijkheid. Daar heb ik wel een tikkeltje spijt van. Maar ik hoor van veel mensen dat het me wel goed staat, dus zal dat me niet echt tegenhouden, denk ik.

 

 

 

 

2 thoughts on “Josie Jumpsuit

  1. Haha! Dat heb je zéker ‘tegoei’ gedaan ( hier in Averbode, randje Vlaams-Brabant/ vlakbij provincie Antwerpen) zeggen we dat ook!
    Ik vind het satijnen lint veel mooier dan een rits, groot gelijk! En om vals te spelen met het jumpsuitgedeelte,… keigoe gedaan! Ik zou dat ook serieus ambetant vinden om naar het toilet te gaan.
    Echt sjieke dinges!
    Fijn weekend hé,
    Sigrid

Geef een reactie

