Chessy top #2

Met zoveel shoplogs met stof moet er af en toe toch wel eens een afgewerkt projectje gepubliceerd worden hé. Gelukkig zat dit erg snel in elkaar! Ik gebruikte een stofje dat ik recent in Kapellen kocht, dat kun je hier lezen. En ik herbruikte het patroon van de Chessy top van LMV, dat ik eerder al gebruikte voor mijn uilentruitje, maar verlengde het patroon met zo’n 10 cm, verlengde de mouwen met 5 cm en verbrede de mouwen ook.

Hier zie je de foto nog eens close-up van de stof. Het gaat hier om de beige stof, rechts op de foto 🙂

Het is een heerlijk zacht stofje, het zit nergens te strak en de mouwen zijn nét lang genoeg, maar ook niet lastig te lang voor op het werk. Ook een voordeel: omdat het een beetje vleermuismouwen zijn zit de stof niet aan je oksels en gaat de trui niet snel stinken, haha!

Ik ben erg blij met dit truitje! Zo gemakkelijk in het tussenseizoen: lente/herfst. Net warm genoeg, er moet geen trui meer bovenaan en je moet niet nadenken over een T-shirt en trui die bij elkaar passen. Ook net warm genoeg om te werken. Ik kreeg al complimentjes van de collega’s!Altijd fijn natuurlijk!

Enkel de halsboord kan me af en toe nog eens storen. Ik heb hem als een rechte vierkant afgeknipt, maar dit stofje is een beetje stijver en daardoor staat de halsboord vrij rechtop. Ik had er beter een soort trapezium van gemaakt zodat de halsboord meer plat om mijn hals zou liggen. Net alsof we weer in de rekenles zitten van het 5e leerjaar, haha!

Maar ik ben ervan overtuigd dat dit kledingstuk nog vaak gedragen gaat worden! Zowel thuis op een luilekkerzondag als op een werkdag!

4 thoughts on “Chessy top #2

  1. Echt heel mooi! Ik ben me voorlopig nog niet gewaagd aan een trui, maar deze foto’s stimuleren me wel!! Maar toch maar eerst al die andere projectjes op m’n to do list afwerken 😉

  2. zeer mooi, maar ik denk eerder dat je een cm of 2 minder lang je rechthoek had mogen maken voor de hals en dat het dan ook wel beter zou vallen…mja elke stof is anders he dus daar moet je naar zien natuurlijk

Geef een reactie

