Hopeloos shopplezier

Begon ik zo’n beetje te denken dat ik eindelijk aan het einde van de stapel begon te komen… En dan kom ik een stoffenkraam tegen op de vogeltjesmarkt in Antwerpen. En ja, moest ik natuurlijk wat meenemen. Ik heb niet bepaald een gat in mijn hand, maar als het op stofjes aan komt, kan ik me zelden inhouden. Ik kocht al eens jeansstof, maar daar zat absoluut geen rek in. Maar toen ik deze zag, kon ik het niet echt laten… Een mooi kleurtje met 2% elastaan. Nu alleen nog bedenken waar ik een geschikt patroon vindt voor deze stof.. Ik ben een beetje aan het zoeken naar een skinny jeans of een 7/8 jeans. 10€/m

Nog twee metertjes zwarte, effen tricot meegenomen: voor een shirt voor het Lief of een jurkje voor mezelf. Hopelijk genoeg stof om het allebei eruit te halen! Anders een shirt voor het Lief en lange zwarte mouwen voor een truitje voor mezelf. 5€/m

Ik nam ook nog een metertje synthetisch donkerblauwe stof mee. Gewoon voor een standaard A-lijn rokje, denk ik. Deze was 5€/m.

En dan eens een ‘specialleke’; een soort wolstofje, heel erg licht en nogal doorkijk. Maar wel mooi om een licht truitje van te maken. De verkoper gaf me gratis een halve meter extra mee omdat het zodanig hard zou krimpen, zei hij. Dus heb ik het maar al meteen op wolprogramma gewassen, dan kan het al niet meer krimpen nadat het project af is, haha! 5€ voor 1,5meter daardoor 🙂

Eigenlijk was ik jarig vandaag! We hadden oorspronkelijk een BBQ voor familie georganiseerd, maar de weersvoorspelling gooide danig roet in het eten. Onweer en regenbuien zouden een BBQ niet bepald opvrolijken en mijn grootouders zijn de jongsten niet meer. Er is niet genoeg plaats om al dat volk binnen te laten zitten, dus moesten de mensen wel buiten zitten. Dus ja, besloten we er een dagje met ons twee van te maken en de vogeltjesmarkt nog eens te bezoeken! Met deze buit als resultaat 😉

Geef een reactie

