Happiness in a box

Zó verschrikkelijk blij ben ik met mijn Silhouette Cameo. Ondertussen heb ik er al wat mee kunnen experimenteren en helaas loopt niet elk project zo goed af als ik hoopte, maar ik leer uit mijn fouten en het volgende project gaat dan altijd een stukje beter.

Zo bestelde ik overlaatst de ets-pasta van Silhouette. Ik durfde er eerst niet goed aan beginnen, er zit dan ook zwavelzuur in dat potje… De zuren etsen de bovenste laag van je glanzende glas weg, waardoor het mat wordt. Dus draag je best handschoentjes, want die zuren kunnen ook je huid aantasten!

Er zijn talrijke leuke en goede tutorials te vinden op het web en op youtube voor het etsen van glas, gewoon even googelen dus. Eén tip geef ik je wel al graag mee: gebruik zeker een dikke laag ets-pasta, anders heb je geen goed resultaat. Achteraf kan je de overtollige pasta gewoon afschrapen en terug in het potje doen, want je kan deze namelijk gewoon hergebruiken! Je doet dus eeuwen met zo’n pot 😉

Je snijdt dus eerst in vinyl je gekozen patroon uit. Opgelet: het deel dat bloot ligt op het glas zal geëtst worden! Dus denk goed na 🙂 Spiegelen hoef je hier gelukkig niet te doen.

Ik maakte lekker 3 glazen voor thuis met mijn naam, de naam van mijn vriend en van de kat, haha! En telkens onze geboortedatums erbij. Het laatste glas was een cadeau voor mijn vader, die jarig was. Ze zijn niet perfect, maar ik vind dat ze er toch goed zijn uitgekomen!

Geef een reactie

