Finished: Burda Easy #2C

Al geruime tijd geleden zag ik een superleuk jurkje staan in een Burda Easy. En eigenlijk is dat jurkje zo simpel nog niet hoor, als je echt een beginner bent, zou je er serieus op staan vloeken lijkt me!

Het stofje had ik al heel lang in mijn kast liggen,maar ik vond het zo mooi dat ik echt aan het wachten was op een geschikt project. En dan durfde ik er nog niet goed mijn schaar in te zetten! Het is een simpel katoentje met bloemetjes en ik geloof dat ik er 8€/m voor betaald heb in het stoffenwinkeltje in Kapellen…

Ik ben echt heel erg blij met het resultaat! Ik heb het rokgedeelte een stuk ingekort en er een kanten lint onder gezet. Datzelfde lint heb ik ook aan de mouwen aangezet. Er werd dan nog rode paspel aan de zakken en aan de halslijn ingenaaid. Met die rode/bordeaux accenten is het niet té bloemerig en wordt het geheel fijn gebroken. En als laatste werden mijn kunsten om knopen aan te zetten nog even getest. Maar alles is goed geslaagd. 🙂

De enige verandering die ik heb moeten doorvoeren is dat ik de cup serieus heb moeten verkleinen. Ik denk dat het berekend was op een cup C/D en met mijn klein B-cupje stond mijn halslijn serieus open. Dus heb ik de schouderbandjes verkort en achteraan meer ingenaaid. Nu heb ik tenminste geen inkijk meer als ik voorover buig of mijn schouders ophaal.

Ik hield het jurkje nog een beetje opzij, ik het de eerste keer kon dragen naar een familie BBQ. Er werden pas achteraf foto’s getrokken, dus daarom is de achterkant al zo gekreukt, haha 🙂 De zakken zijn trouwens echt zó handig! Maar dat staat natuurlijk niet altijd met elk model zo mooi…

Jaja, een geslaagd zomerjurkje! Nu hopen dat er af en toe nog eens een paar mooie zomerdagen zijn om het te kunnen dragen 😉

2 thoughts on “Finished: Burda Easy #2C

Geef een reactie

