Opslorpen

Ik ben oh-zo graag creatief bezig. Het is een enorme uitlaatklep die ik echt nodig heb. Dat voel ik vooral als ik eens ziek ben en dus verplicht ben om lui op de zetel te liggen. Wat kunnen lijn handen dan toch zo kriebelen en dan voel ik me nog zieker…

Dat creatief bezig zijn geeft me ook echt energie. Dat begrijpen anderen soms niet, ze zeggen dan: ‘Zit nou toch eens rustig in de zetel, jij kan nooit eens uitrusten!’. Maar al die creatieve uitspattingen zorgen er juist voor dat mijn batterijtjes opgeladen geraken. Natuurlijk zit ik wel eens een avond rustig in de zetel uit te blazen, maar lang kan ik dan ook nooit blijven zitten. Ik moet bezig zijn! Het maakt me al niet uit op welke manier, het mag net zo goed knutselen, schilderen, fotografie, tekenen, naaien, haken, breien, foto’s bewerken of flexfolie snijden zijn!

Natuurlijk merk ik af en toe wel eens dat het zwaar is, ik werk tenslotte nog altijd fulltime, houd een huishouden draaiende, ik ben dan ook nog vrij sportief en heb ook een vrij hechte familie die wel wat aandacht opeist. En dan heb ik het nog niet gehad over afspraakjes met vrienden… Maar dat creatief bezig zijn, heb ik gewoon nodig. En dat staat altijd heel hoog op mijn lijstje als ik niet lekker in mijn vel zit. Dan moet er vanbinnen echt iets naar buiten en dat uit zich dus in creatieve productieve activiteiten…

Ik heb het gevoel dat ik mijn ‘innerlijke-ik’ daar wel beter door leer kennen. Door iets te maken wat echt uit mijn brein of uit mijn gevoel komt. En ook gewoon puur voor mezelf. Om niet zomaar ‘mainstream’ de rest te volgen door kleding bij H&M of zelfs bij Hollister te kopen… Maar om helemaal uniek te zijn…

One thought on “Opslorpen

  1. Mooi verwoord en ik kan me er helemaal in herkennen. Niet kunnen stilzitten en energie krijgen van het creëren. Jezelf uiten en niet hetzelfde dragen als ‘iedereen’.
    Hoop dat je je wat beter voelt intussen?
    Groetjes, Sigrid

Geef een reactie

