Snoopy Pyjama

Het was weeral tijd voor een leuk projectje om de kunsten van mijn Silhouette Cameo nog eens goed te kunnen uittesten. Ik had al langer dit leuke ideetje in mijn hoofd rondslingeren, maar tijdgebrek is altijd een spelbreker hé. Ik wilde namelijk een pyjama. En niet zomaar een pyjama, maar een echte leuke van Snoopy. Ja, mijn vriend en ik hebben een leuk onderonsje over Snoopy, haha. Maar dus, ik wilde die niet zomaar eventjes in de winkel gaan kopen. Tegenwoordig wil ik al mijn kleding zelf maken. Dus ging ik aan de slag!

Eerst tekende ik een paar leuke Woodstock en Snoopy figuurtjes over op wit papier met potlood en vulde ik de uiteindelijke lijnen met een dikke zwarte stift. Hier maakte ik dan een foto van en liet deze traceren in de Silhouette Studio software. Zo is het echt een fluitje van een cent en kan je echt iets unieks maken, dat toch niet zomaar krak van het internet af komt. Daarna werd Woodstock door de fantastische Silhouette Cameo uitgesneden uit witte flexfolie!

Eventjes later rolde ook Snoopy van de band, na enkele tekensessies. Want niet elke Snoopy is geschikt om op zwarte textiel af te drukken, aangezien Snoopy wit is.. Dus moest ik er een extra witte lijn eromheen voorzien om het duidelijk te maken. Hiervoor kopieerde ik gewoon de getraceerde afbeelding in Silhouette studio en paste punt per punt aan, tot de omlijning netjes errond lag. Het vraagt wel wat tijd, maar het uiteindelijke resultaat is mooi om te zien.

Voor het shirt gebruikte ik het patroon van de Valentina top uit LMV, maar paste ik de halsuitlijning uit naar een ronde hals. Het shortje is gebaseerd op de Sunny pants van LMV, maar dan verkort tot de gewenste lengte. Ik gebruikte gewoon, zwart effen tricot.

En jep, ik heb hier op een avond aan gewerkt, na een lange werkdag. Met als resultaat – de professionals onder jullie zullen het al wel door hebben – ik ben de flex vergeten te spiegelen! Dus enkel als ik voor de spiegel sta, is de tekst leesbaar! Op zich is dat niet zo’n probleem. Mijn vriend vond het zelfs wel grappig voor een pyjama en hij dacht eerst dat ik het zo bedoeld had. Omdat dromen een afspiegeling van de realiteit zijn – of zoiets… “Ja hoor, het was helemaal de bedoeling om het zo te maken!” Was dan ook mijn antwoord maar 😉 Volgende keer misschien toch een vinyl stickeren op mijn cameo om mezelf hieraan te doen herinneren, zoals vrijwel iedere andere cameo-liefhebber die wel eens vergeet te spiegelen?

Geef een reactie

