Weekly Pictures

Wat vliegt de tijd toch vooruit… Wederom tijd voor een nieuwe weekly pictures!

Ja, het poesje des huizes kwam even kijken wat ik daar toch aan het doen was…

De scarlet short in een prachtig rood-roze stofje met vogeltjesmotief lag namelijk onder de naaimachine!

Vriendlief moest nog in Gent zijn om zich in te schrijven voor een congres, dus ging ik maar eventjes mee en bezochten we hier en daar nog een paar leuke plekjes. Het was al lang geleden dat ik nog eens in Gent was! Jammer genoeg op een zondag, dus de stoffenwinkeltjes waren helaas niet open…

Het grootste worteltje uit onze eigen moestuin! Toch nog iets beter gelukt dan ik in het begin gedacht had, want die worteltjes wilden echt niet groeien!

Even uitrekken!

En ik kreeg opnieuw een bestelling. Een tijdje geleden maakte ik kussens voor de huwelijksverjaardag van mijn grootouders en kort daarna ook voor de verjaardag van de bomma van het Lief. Kijk daarvoor hier en hier. Nu dus voor zijn moeke!

De achterkant werd gesloten met witte kamsnaps. En de voorkant werd erop gedrukt met flexfolie op 100% katoen. Gesneden werd het natuurlijk allemaal met de Silhouette Cameo!

Een hele tijd geleden (lees vorig jaar) maakte ik de City jurk uit LMV. Maar de schouders waren veel te wijd en zakten de hele tijd af. Niet fijn om te dragen, want het is een irritant gevoel, maar ik vond het ook helemaal niet mooi. Maar projecten die al af zijn/waren, nog eens gaan vermaken is niet mijn ideale bezigheid, dus dat blijft meestal een hele tijd ergens in een hoekje liggen. Nu kreeg ik afgelopen weekend plots een opruimwoede, dus begon ik er maar eens aan! Aangezien het stofje te wijd geknipt was, kon ik er niets deftig meer van maken. Ik ging dus naar de winkel om opnieuw een halve meter gele tricot te gaan halen en alles opnieuw helemaal uit te knippen, maar het is nu zóveel beter! Dit is tenminste draagbaar!

We gingen ook eten met vrienden en er had iemand dit heerlijke toetje van frambozen-tiramisu gemaakt… Wij hebben zo lekker gesmuld!

Deze blouse is enorm lang mijn lievelingsblouse geweest. Ze voelt zo zacht aan omdat ze van satijn is, maar ze zat ook echt als gegoten. Ik heb ze eens gekocht, ettelijk wat jaren geleden – voor ik zo aan het naaien was – en ik heb ze ontzettend vaak gedragen. Maar helaas zaten er ondertussen wat vlekken op en was het mooiste er echt wel af. Maar toen moest ik denken aan een satijnen stofje dat ik heel lang geleden op te kop heb weten te tikken, maar waar ik niet aan durfde te beginnen naaien omdat ik toen nog niet goed genoeg kon naaien. Nu dus tijd voor dit projectje maken?

MiniTomates-crevetjes met tomaatjes uit eigen kweek! Hmmmm!

 

Geef een reactie

