Sweet Emma

De Emma jurk van La Maison Victor oogt heel elegant, maar niet bijzonder speciaal vooraan. Maar de achterkant lokt wel eens vaker een ‘wauw’ uit! Dit mooie katoentje met geografische print bestelde ik online, zodat ik het nog op tijd thuis gestuurd kreeg om het aan te kunnen doen naar het jubileum van mijn grootmoeder en grootvader.

Vooraan is het decolté best diep met die V-hals en dat vind ik meestal niet zo fijn. Maar ik voelde er ook niets voor om te liggen experimenteren met dit patroon om een andere halslijn te maken. Op zich vind ik het best goed zo, ik draag er alleen een statement-ketting op, zodat er niemand een inkijk heeft als ik voorover buk op het werk…

Aan de rug heb ik wel een klein beetje moeten sleutelen, want het kwam niet uit met de tailleband en de binnenkant van de jurk. Maar na enige naaihandigheid is dat wel in orde gekomen. Daarbij kwam nog dat de achterkant een beetje open stond aan de onderrug, dus heb ik daar ook wat moeten aan sleutelen.

Achteraan zette ik ook 3 kamsnaps in plaats van knopen. Dat leek me mooier en handiger. En sneller trouwens ook 😉

Jaja, het jurkje was wel geslaagd bevonden op het feest door de familieleden. En ook op het werk kreeg ik al fijne commentaar. Het jurkje zit ook heel fijn, nergens te strak. Alleen voelt het katoenen stofje soms wat stijfjes aan. Maar al bij al een fijn, jong zomers jurkje!

Geef een reactie

