Hello Spring… Too late…

Ik gok dat dit jurkje al zo’n jaar af is ondertussen, haha! Vorig jaar in de herfst begon ik er gezwind aan, maar toen het af was, was het te fris om het te dragen. Dus verdween dit mooie jurkje in de kast en kon ik het er pas in de lente weer uit halen. Dit exemplaar werd wel erg gezwind gedragen deze lente, maar er werd steeds vergeten om er foto’s van te maken!

Ik gebruikte een tricotstofje dat in 2 richtingen rek had en dat ik gevonden heb voor slechts €2/m in een koophoekje van een stoffenwinkeltje.

Ik moet zeggen dat ik er best wel wat werk aan dit Burda-jurkje heb gehad… De jurk bestaat uit 2 delen: een voorkant met enorme slippen in die aan elkaar genaaid moeten worden en een simpele achterkant. Oorspronkelijk moet er eigenlijk nog een derde stuk in het midden vooraan erover genaaid worden zodat de slikken verstopt worden onder dat nieuwe stuk stof. Zo kan je ook lekker gaan colourblokken. Maar met de bloemenstof zie je dat eigenlijk niet (en ik kwam stiekem wat stof tekort) dus heb ik geen derde patroondeel meer uitgeknipt.

Vaak merk ik met mijn kleinere boezem dat nauw aansluitende jurken niet zo netjes zitten. En ook hier had ik dat probleem dus. De halsuitsnijding stond helemaal open naar voren en krulde zelfs wat om. Dus haalde ik alles los en sneed ik wat uit, maar zelfs dat mocht niet baten. Dus knipte ik het bovenste deel van de halsuitsnijding weg en knipte een smal, meer aansluitend deel dat ik eraan naaide en dat de halsuitsnijding naar mijn lichaam trekt.

Een beetje abstract uitgelegd, maar dat leek me de simpelste en mooiste oplossing op dat moment!

Ik ben erg tevreden met het resultaat! Het is zowel draagbaar op het werk, als om een cocktail te gaan drinken op een zomerse avond met vrienden als een chiquere soiréé als je je accesoires maar een beetje aanpast! Het jurkje zit wel erg strak, dus ik moet er wel iets van shapewear onder dragen…

 

One thought on “Hello Spring… Too late…

  1. Wow, dat jurkje mag er zijn hoor! En die kleinere boezem, daar heb ik ook steeds last mee, veel kleding is gemaakt op ‘Pamela”s maat denk ik 🙂
    Maar ik vind deze prachtig en euhm… veel ‘shapewear’ heb jij niet nodig volgens mij!
    Heel knap gedaan!
    PS: Of een open gehaakt, lang vest erover? Dat zou ideaal zijn voor de frissere momenten?
    Fijn weekend, Sigrid

Geef een reactie

