Stof Shoplog

December komt eraan, dus dat betekent dat het tijd is om te beginnen naaien aan feestjurkjes voor kerst en nieuwjaar! Het is altijd even moeilijk om tijd te maken tussen de werkuren door om naar de stoffenwinkel te gaan. Ik voel nu eenmaal de stofjes liever eens aan in mijn – zeker als ik eens iets nieuws ga proberen- dan dat ik ze online moet bestellen en dus maar een gokje moet wagen!

Als eerste bracht ik 3 meter lichte en 3m donkere grijze tricot mee om er een kerstcadeautje voor een aantal mensen van te maken. Hier kan ik nu dus nog niets meer over zeggen! 😉

Zwarte tricot en kant met rek in om een eerste leuke kerstjurkje te maken. De eerste keer dat ik wat met kant maak! Het patroon komt uit een Burda boekje dat ik al een jaartje liggen heb.

En dan nog een tweede kerstjurkje. Dit is een speciaal stofje, je kent dat wel: als je in de enige richting over de stof wrijft is het donker en in de andere richting wordt het lichter. Er zit ook wat rek in. Het patroontje komt uit een burda boekje van de winter  2015.

Een leuk winterhemdje maken! Deze staat al lang op het lijstje, maar ik heb er een beetje schrik van, zo met het ruitjesmotiefje dat juist moet uitkomen.. Duim voor mij!

Een metertje donkerblauwe tricot voor een shirt voor het Lief.

Ik heb al zoveel leuke astertruien voorbij zien komen en nu is het tijd om mijn eigen versie te maken! Wat een pracht stofje toch.. Ik heb er echt een zwak voor gekregen!

 

Goed! Nu is die stapel stofjes toch weer terug wat groter geworden! Nu nog tijd vinden om te naaien… En weer wat geld te sparen, want zelfs stof is toch niet echt goedkoop…

2 thoughts on “Stof Shoplog

  1. Pingback: WIP: winterhemdje! | Haaksterretje

Geef een reactie

