Shoplog: stof²

Plots zei Het Lief dat hij toch nog wel een trui nodig had. Ik mocht hem maken, maar hij kon niet zo lang meer wachten, anders zou hij er eentje gaan kopen. En natuurlijk kon mijn innerlijke naai-trots dat niet toelaten. Dus hup, zo snel mogelijk opnieuw naar de stoffenwinkel. Ook al ben ik net nog geweest. En moet ik mezelf ook altijd een beetje inhouden om me niet té hard te laten gaan!

Allereerst nogmaals een Chess Sweater van La Maison Victor voor Het Lief. Het eerste exemplaar wordt hier vaak gedragen, dus die is zeker goedgekeurd. Nu iets moderner met he tgeruite reliëf, dat is wel net iets minder zijn goesting dan de gitaren, maar ik ben vrij zeker dat het wel in de smaak zal vallen als het eenmaal af is.

Toen had ik ook plots een ingeving voor een kerstcadeautje voor mijn moeder. Dus snel een metertje grijze tricot meegenomen! De 2 luchtige zomerstofjes waren maar 2€/m en kon ik dus niet laten liggen. Het zijn geen dringende projecten, maar wel fijne stofjes voor zo’n prijsje! Al heb ik nog niet meteen een idee wat ik ervan wil maken.

 

Het Lief wou 1 trui, maar overdaad schaadt niet in dit geval. De Titus trui is een beetje een gok in zijn geval, maar ik wil het zeker wel eens proberen! Dus nam ik een leuk, zacht wolletje mee. Niet prikkerig, want dan wordt het natuurlijk nooit gedragen…

Ook voor mezelf wil ik wel eens een titus maken. Ik ga dus proberen de kraag over te zetten op een ander trui-model voor dames. Want ik las op facebook dat iemand het al eens had uitgemeten en dat de schouders niet mooi zouden uitkomen als ik gewoon de XS zou maken…

En driemaal is scheepsrecht! Dit is echt een patroontje voor mijn wederhelft. Hij draagt graag zo’n hoody, dus moest ik deze gewoon voor hem maken. Ik nam een gemêleerde fleece stof mee, met een zachte en warme binnenkant. Ideaal voor de winter dus! Hoogtijd om er aan te beginnen, denk ik zo!

 

Hopelijk kan ik hier snel wat resultaten posten! 😉

One thought on “Shoplog: stof²

  1. Pingback: Evolution of Lego | Haaksterretje

Geef een reactie

